کد خبر: ۱۸۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
رئیس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست اصفهان خبر داد؛
اصفهان- رئیس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان از افزایش ۴۸ درصدی روزهای آلوده این کلانشهر در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، برپایه آمار اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان این کلانشهر از ابتدای سال جاری تا امروز دوشنبه هشتم آذرماه هیچ روز پاکی نداشته اما در این مدت ۱۵۶ روز هوای قابل قبول (سالم)، ۹۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و هفت روز ناسالم برای عموم شهروندان را تجربه کرده است. این در حالی است که بررسی‌های روزانه و ساعتی شاخص هوای اصفهان تاکنون نشان داده که هوای این شهر در بسیاری از ساعات شبانه روز بر مدار ناسالم قرار دارد و شاخص روزهای سالم ثبت شده نیز در سال جاری بین میانگین ۸۰ تا ۱۰۰ AQI بوده است که نزدیک به مرز شاخص ناسالم به شمار می‌رود.

بابک صادقیان رئیس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه روزهای ناسالم این کلانشهر از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: شرایط کیفی هوا امسال نسبت به سال پیش نامناسب‌تر است و در هشت ماهه سال جاری ۱۵۴ روز هوای سالم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در طول سال براساس قانون هوای پاک برنامه‌های کاهش آلودگی هوا را در دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم، افزود: اقداماتی که محیط‌زیست در یکی دو ماه اخیر و در شرایط خاص داشته به طور عمده سلبی و بازدارنده است و همکاران ما در یک هفته اخیر ۹۷۶ پایش شبانه روزی از واحدهای تولیدی و صنعتی داشتند که به صدور ۱۷۲ اخطار، ۳۳ پیگیری قضائی و پلمب ۱۲ واحد صنعتی و تولیدی آلاینده منجر شد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: همچنین پلیس راهور اصفهان برای مدیریت حمل و نقل و ترافیک و تردد خودروها در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان بیش از ۲ هزار پایش و اعمال قانون در این مدت داشته است.

صادقیان با اشاره به حمایت و پیگیری دستگاه قضا در برخورد با واحدهای آلاینده، ابراز داشت: در شرایط خاص آلودگی هوا راه دیگری جز اقدامات سلبی برای کاهش منابع آلاینده نداریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار