کد خبر: ۱۸۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: خانه‌های تاریخی سمنان با مشارکت شهرداری و شورای شهر به فروشگاه و کارگاه صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا دوست‌محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خانه‌های تاریخی سمنان با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی این شهر به فروشگاه و کارگاه صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

وی افزود: در جلسه هم‌اندیشی ایجاد بازارچه‌های فروش صنایع‌دستی هنرمندان استان سمنان با حضور سرپرست فرمانداری سمنان، رئیس شورای شهر سمنان، معاون شهردار سمنان و ... مقرر شد، فهرست خانه‌های تاریخی قابلیت‌دار برای تبدیل به فروشگاه صنایع‌دستی، توسط شهرداری سمنان اعلام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این جلسه بر اساس دستور استاندار سمنان مبنی بر ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در هشت شهرستان استان و هم‌اندیشی ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی با توجه به ظرفیت‌های موجود تشکیل شد.

دوست‌محمدی ادامه داد: در این جلسه پس از تشریح موضوع و برنامه‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزه صنایع‌دستی، ظرفیت‌های موجود در شهر سمنان در زمینه ایجاد فروشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی بررسی شد.

او گفت: در زمینه موضوع شب‌بازارهای صنایع‌دستی و فضاهای بازارچه موقت نیز تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد با برگزاری جلسات تکمیلی نسبت به موضوعات مطرح‌شده تصمیمات کارشناسی و مدیریتی لازم اخذ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ابراز امیدواری کرد: تشکیل این جلسات و پرداختن به موضوعات اقتصاد صنایع‌دستی با هدف ایجاد زیرساخت‌های تولید و ارائه محصولات بومی گامی بلند برای توسعه شهرستان سمنان خواهد بود.

 دوست‌محمدی گفت: ایجاد بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی گامی بلند در زمینه ایجاد فرصت برای حضور مشاغل خانگی و هنرمندان است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار