کد خبر: ۱۸۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
وکیل اولیای دم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی گفت: در پرونده تصادف اتوبوس خبرنگاران راننده به عنوان متهم اول و سه مدیر وقت سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متهم ردیف دوم مقصر شناخته شده‌اند. پرتو برهانپور افزود: بازپرسی دادسرای نقده به پنج علت اتهام راننده و سه نفر از مدیران سازمان محیط زیست را محرز تشخیص داده و قرار نهایی از سوی دادستان عمومی و انقلاب نقده تایید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وکیل اولیای دم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی گفت: در پرونده تصادف اتوبوس خبرنگاران راننده به عنوان متهم اول و سه مدیر وقت سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متهم ردیف دوم مقصر شناخته شده‌اند.

پرتو برهانپور افزود: بازپرسی دادسرای نقده به پنج علت اتهام راننده و سه نفر از مدیران سازمان محیط زیست را محرز تشخیص داده و قرار نهایی از سوی دادستان عمومی و انقلاب نقده تایید شده است.

وی در ادامه گفت: در این شرایط پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی ارومیه با قرار عدم صلاحیت ارجاع شده است. بر اساس این قرار، راننده اتوبوس به علت بی‌احتیاطی در رانندگی متهم ردیف اول شناخته شده است.

وکیل اولیای دم اضافه کرد: مسئولان هماهنگی سفر خبرنگاران برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه یعنی مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان غربی، رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه و رئیس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه متهمان ردیف دوم شناخته شده‌اند.

برهانپور با اشاره به اتهام این افراد تصریح کرد: اتهام این افراد بی مبالاتی و قصور مسئولان هماهنگی سفر که به فوت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی به علت تامین نکردن وسیله نقلیه متناسب با شرایط راه و جغرافیای این منطقه بذون هماهنگی با مسئولانه ایمنی ترافیک شد، ذکر شده است.

وی با بیان اینکه قصور مسئولان هماهنگی سفر محرز تشخیص داده شده است، گفت: بازپرس در مفاد قرار تصریح کرده است که با توجه به تضاد نظر هیئت سه نفره کارشناسی با اوضاع و احوال مسلم پرونده، این نظر فاقد اعتبار و وجاهت است بنابراین بازپرس این نظریه را که مبنی بر قصور صد درصدی راننده اتوبوس است را باطل اعلام کرده است.

برهانپور در پایان از احتمال افزایش تعداد متهمان در دادسرای مرکز آذربایجان غربی خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار