کد خبر: ۱۹۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته آینده گردآوری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس  بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظر سنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

نظرسنجی

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس  توضیحات
کورش آسایش گزینه دوم. بازار همچنان منتظر خبرهای خوب است. به خصوص در رابطه با صنعت خودرو و کلیات بازار. از سویی دلار افزایشی بوده و از سویی دیگر عدم اعتماد در بازار نزد سهامداران خرد موج می زند.
فردین آقابزرگی گزینه سوم. به دلیل تداوم افزایش نرخ بهره بین بانکی و افزایش نرخ موثر اوراق، کماکان وضعیت بورس در مدار منفی قرار دارد و نیاز به یک شوک قوی برای تاثیرپذیری و تغییر روال به سوی مثبت دارد.
آرتا اسدی گزینه اول. با توجه به این که شاخص به ناحیه یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد که یک کف را تشکیل می دهد رسیده است. در گذشته نیز در این ناحیه حمایت شکل گرفته و شاخص کل مثبت شده است.
امین امیدی گزینه سوم. به نظر می رسد واکنش بازار به عدم حصول نتیجه در دور اول مذاکرات در وین به شدت منفی خواهد بود.
آراد پورکار گزینه دوم. همچنان در بازار شاهد کاهش ارزش معاملات هستیم. تا زمانی که نقدینگی در بازار نباشد، بازار گنگ خواهد بود. 
محمد خبری زاد گزینه دوم. به علت ابهامات موجود. احتمالا یکسری اخبار خوب در حوزه خودرو و بودجه در روزهای آینده داشته باشیم، اما همچنان بورس بدون تغییر چشمگیر پیش‌بینی می شود.
ندا رضایی گزینه دوم. با توجه به رفتارهای نامتعارف و غیر قابل درک بازار طی چند هفته اخیر پیش بینی پذیر بودن رفتار بازار به یک امر غیر ممکن مبدل شده است. با این حال با توجه به ابهاماتی که درباره برجام، بودجه، قیمت ارز و تاثیر قطع خوراک صنایع وجود دارد پیش‌بینی می شود که بازار روند خاصی نداشته باشد و انتظار تغییر محسوسی از شاخص نیست.
بابک سالاروند گزینه دوم. به جهت ابهاماتی که در بازار سرمایه وجود دارد از جمله نرخ بهره، بلاتکلیفی مذاکرات برجامی، قیمت ارز و...
حسین مریدسادات گزینه دوم. علی رغم ارزنده بودن بسیاری از نمادها در قیمت های کنونی، اما کاهش ارزش معاملات کماکان آزار دهنده است و با توجه به روند بازار در هفته ای که گذشت، نمی توان به روند صعودی بازار امیدوار بود.
علی ملک لی گزینه سوم. از دیدگاه تکنیکالی، انتظار کاهش شاخص را داریم.

با توجه به نتیجه نظرسنجی و انتخاب ۶۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) و ۳۰ درصدی گزینه سوم (منفی. کاهشی) به احتمال زیاد شاخص کل بورس در هفته پیش رو مانند هفته‌ای که گذشت نوسانی و با احتمالی کمتر با نزول همراه خواهد بود.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار