کد خبر: ۱۹۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷
معاون وزیر صمت:
معاون وزیر صمت گفت: در زمینه صرفه‌جویی در مصرف سوخت یک بحث اقدامات آتی و طراحی خودروهای پایه‌گازسوز است و بحث دیگر مربوط به نوسازی ناوگان فرسوده  با اولویت ناوگان عمومی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صادقی نیارکی، در مراسم امضای قرارداد تولید ۴۵ هزار خودروی تاکسی و وانت دوگانه‌سوز (CNG) بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ایران‌خودرو گفت: در راستای بازسازی و نوسازی خودروهای فرسوده، امروز اولین اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل رونمایی شد.

معاون وزیر صمت گفت: نفت یک ثروت بین نسلی است و این جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که با کاهش مصرف سوخت زمینه را برای ایجاد ارزش افزود بالاتر و افزایش صادرات فراهم کنیم.

صادقی نیارکی تصریح کرد: برنامه های دولت به دو گونه است. اول بحث اقدامات ناظر به فعالیت‌های آتی، از جمله طراحی جعبه دنده‌ها که تا افق ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ محقق خواهد شد و همچنین دیگری خودروهای پایه گازسوز است.

صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه با شیوه تأمین مالی که بیان شد می‌توان به هدف یک میلیون خودروی گاز رسوز رسید، افزود: بحث بعدی بازسازی و نوسازی ناوگان فرسوده با اولویت ناوگان عمومی خواهد بود که در همین زمینه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل رونمایی شد. مدیرعامل ایران خودرو دیزل در همین راستا به بنده گفتند که توان سالیانه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی در یک شرکت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به اهداف ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید نرسیدیم، گفت: با استفاده از امکانات و مزیت‌های نسبی کشور، هم خودروهای به‌روز تولید شده و هم در مصرف نفت به عنوان ثروت بین نسلی صرفه جویی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار