کد خبر: ۱۹۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
ایسنا/خوزستان سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در راستای حفظ پایداری شبکه برق، بیش از ۵۰ هزار متر شبکه سیم مسی در شمال شرق اهواز به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

مهرداد فارسی مدان با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای طرح ملی کاهش تلفات انرژی، افزایش پایداری و رسیدن به ۹۹ دقیقه خاموشی به ازای هر مشترک در سال، مقدار ۵۰ هزار و ۷۶ متر کابل خودنگهدار از تیرماه تا پایان آبان ماه سال جاری در شمال شرق اهواز نصب شده است.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری کابل‌های خودنگهدار در شبکه برق افزود: استفاده از این نوع کابل‌ها باعث افزایش تاب آوری، کاهش استفاده غیرمجاز از برق، بهینه‌سازی شبکه فشار ضعیف، کاهش حوادث، کاهش هزینه شاخه‌زنی، کم شدن خطر آتش سوزی در مناطق پردرخت و کمک به زیبائی مبلمان شهری می‌شود.

فارسی مدان خاطرنشان کرد: عملیات تبدیل سیم به کابل در مناطق تحت پوشش منطقه پنج واقع در شمال شرق اهواز در حال حاضر به ۸۰ درصد رسیده و در بعضی مناطق مانند زیتون، بهزادشهر، ملی راه و کوی شاهد به طور ۱۰۰درصد انجام شده است.

به  گزارش ایسنا بنابر اعلام این شرکت، فارسی مدان تصریح کرد: از آبان سال ۹۹ تا پایان آبان ماه سال جاری در مجموع ۲۰۰ کیلومتر شبکه کابل خود نگهدار در منطقه ۵ احداث شده است و برنامه‌ریزی برای اجرای مراحل پایانی۲۰ درصد باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.

سرپرست برق اهواز اعتبار این طرح را بالغ ۸۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال عنوان کرد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار