کد خبر: ۱۹۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
رئیس جمهور روسیه در دیدار با نخست وزیر هند، اوضاع افغانستان را نگران کننده خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در جریان گفت‌وگو با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند گفت که وضعیت در افغانستان نگران کننده است.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس» پوتین گفت: «طبیعتاً ما نگران هر چیزی هستیم که با تروریسم و مبارزه با آن و همچنین مواد مخدر و جنایات سازمان یافته مرتبط است. در این زمینه، ما نمی‌توانیم نگران وضعیت افغانستان و چگونگی توسعه آن نباشیم.»

به گفته رئیس جمهور روسیه، مسکو و دهلی نو به کار فعالانه خود در عرصه بین المللی ادامه می‌دهند. پوتین گفت: «در واقع، مواضع ما در بسیاری از مسائل مشابه است.»

پوتین در روزهای گذشته نیز کشورهای غربی را به جرم اینکه از افغانستان درس نمی‌گیرند و "اشتباهات تکراری گذشته را در سایر قسمت‌های جهان تکرار می‌کند، انتقاد کرد. ولادیمیر پوتین گفت که طالبان میلیاردها دلار تسلیحات دارد که از دولت قبلی افغانستان و آمریکا باقی مانده است. آن‌ها نیازی به خرید بیشتر تسلیحات ندارند اما دارایی‌های افغانستان باید آزاد شود.

وزیر خارجه روسیه نیز که در هند به سر می‌برد، روز دوشنبه از لزوم مشارکت ایران و هند در گفت‌وگوهای افغانستان سخن گفت.  «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از گفت‌وگو با «سوبرهمانیام جایشانکار» همتای هندی خود و گروه  ۲+۲ گفت که مسکو دلایلی برای پیوستن هند و ایران به فعالیت‌های تروئیکای افغانستان متشکل از روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان می‌بیند.

لاوروف گفت: «ما به همکاران هندی خود گفتیم که تروئیکای افغانستان متشکل از روسیه، چین، ایالات متحده و پاکستان چگونه عمل می‌کند.»

لاوروف گفت که مسکو و دهلی نو این موضع را دارند که افغانستان به یک دولت جدید فراگیر نیاز دارد. طالبان باید به وعده‌های خود برای تشکیل یک کابینه جدید فراگیر که نماینده همه نیروهای قومی و سیاسی، تضمین حقوق بشر، پایان دادن به تهدیدات تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از سرایت بی‌ثباتی به افغانستان باشد، عمل کنند.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار