کد خبر: ۱۹۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
طبق بخشنامه ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی، امروز آخرین مهلت ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه پاکنا برای دریافت حقوق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ با احتساب تاریخی که در بخشنامه سازمان اداری و استخدامی اعلام شده است، امروز آخرین مهلت برای دستگاه‌ها و نهادهای کشوری است که اطلاعات خود را در سامانه پاکنا (سامانه کارمندان ایران) بارگزاری کنند.

ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه از ۵ سال پیش در بند ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه و تبصره ۲۰ بودجه‌های سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ قید شده بود و دولت‌ها مکلف به اجرای آن بودند. اما امسال و با هشدار سازمان اداری و استخدامی، حجت بر دستگاه‌ها این بار تمام شده و مدیرانی که در سامانه اطلاعات خود و کارکنانشان را بارگذاری نکرده باشند، حقوق خود را دریافت نخواهند کرد.

چرا که لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی می‌گوید: با سازمان برنامه و بودجه به توافق رسیده‌ایم که دستگاهی که اطلاعات کارکنان خود را بارگذاری کرده بر مبنای همان اطلاعات بودجه‌ها تخصیص داده خواهد شد.

فهرستی از میزان همکاری دستگاه‌ها برای دادن اطلاعات به این سازمان در ۹ آذر منتشر شد که نشان دهنده عدم همکاری ۲۲ دستگاه برای ثبت اطلاعاتشان در سامانه پاکناست.

وزارت نفت، ستاد مبارزه با مواد مخدر، دبیرخانه شورای نگهبان و ستاد قوه قضائیه از جمله این دستگاه‌ها هستند.

حقوق کارکنان

حقوق کارکنان

حقوق کارکنان

حقوق کارکنان

حقوق کارکنان

حقوق کارکنان

حقوق کارکنان

حقوق کارکنان

عرب اسدی، معاون نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی هم در گفت‌وگوی تلفنی با رسانه ملی، هشدار نهایی را به نهادهایی که این اطلاعاتشان را به سامانه نداده‌اند، داد.

همچنین به سراغ چند دستگاه که اطلاعات تکمیل، نیمه تکمیل و صفر در سامانه پاکنا دارند، رفتیم. 

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما نیز مانند تمامی دستگاه‌ها برای اجرای بند ۲۹ برنامه ششم توسعه اقدام کرده‌ایم، البته در گذشته کاری نشده بود، ولی تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات را به سازمان اداری و استخدامی برسانیم.

حقوق کارکنان

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین رابطه در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ابتدا اطلاعات مطلوبی بارگذاری نشده بود، اما ظرف مدت سه روز ۴۰ درصد به اطلاعات خود در سامانه پاکنا افزودیم. امروز جزو دستگاه‌هایی هستیم که تقریبا اطلاعاتمان کاملا در اختیار سازمان اداری و استخدامی است.

حقوق کارکنان

اما در این بین وزارت نفت که عملکرد آن در ثبت اطلاعات در سامانه پاکنا، از روز گذشته با انتقاداتی همراه بوده، هیچ اطلاعاتی را به سازمان اداری و استخدامی ارائه نکرده است. پاسخ این ناهماهنگی را البته علی مددی معاون مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت این طور می‌گوید که؛  آمادگی داریم اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان وزارت نفت را در سامانه پاکنا بارگذاری کنیم، ولی سازمان اداری و استخدامی باید برای ما امکاناتی را فراهم کند که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

هرچند پاسخی از جانب سایر دستگاه‌هایی که این اطلاعات را بارگذاری نکرده‌اند، تاکنون دریافت نشده اما امروز آخرین مهلت و ساعات پایانی بارگذاری اطلاعات آنهاست. طبق آخرین پیگیری‌ها تاکنون تصمیمی برای تمدید این موضوع گرفته نشده است و بر همین اساس مدیران نهادهای مذکور با این منوال حقوق آذرماه خود را دریافت نخواهند کرد. 

 

حقوق کارکنان

گزارش از نرگس معززی حور

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار