کد خبر: ۱۹۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
مدیرعامل هلدینگ انرژی غدیر، از کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر با قدرت ۹۱۳ مگاوات در شهرستان لامرد خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما؛ فردالدین معصومی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه این نیروگاه در قالب تفاهم نامه وزارت نیرو و صمت برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع، احداث خواهد شد افزود: مهمترین هدف از احداث این نیروگاه، تامین و حفظ پایداری برق صنعت آلومینیوم جنوب به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه‌های آلومینیوم کشو راست.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید آلومینیوم جنوب ۳۰۰ هزار تن است گفت: خاموشی یک ساعته در آلومینیوم جنوب معادل یک هزار میلیارد تومان و عدم النفع آن نیز ۵۵ میلیارد تومان است به همین دلیل موضوع پایداری برق در این صنعت بسیار مهم است.
 
مدیرعامل هلدینگ انرژی غدیر با اشاره به اینکه حفظ پایداری برق در صنعت آلو مینیوم جنوب در سه مرحله انجام شده است ادامه داد: کشیدن سه مرحله خطوط انتقال قدرت، دو پست با ترانس‌های بزرگ به قدرت ۶۰۰ مگاولت آمپر و احداث نیروگاه است.
 
معصومی با بیان اینکه مصرف برق صنعت آلومینیوم جنوب سالانه ۵۲۰ مگاوات است گفت: بخش اول نیروگاه اجرا شده و بخش دوم آن نیز یکشنبه آینده (۲۱ آذر) کلنگ زنی خواهد شد. در نهایت بخش اول این نیروگاه تیرماه سال ۱۴۰۲ با قدرت ۳۱۵ مگاوات و تامین مالی ۳۵۰۰ میلیارد تومان، بخش دوم اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به قدرت ۳۱۵ مگاوات و قبل از اوج مصرف تابستان به مدار خواهد آمد بخش سیکل ترکیبی نیز آذر ماه ۱۴۰۳ با صرف ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار وارد مدار خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه بهره وری (راندمان) نیروگاه‌های در کشور ۳۲ درصد است گفت: بهره وری واحد گازی نیروگاه غدیر لامرد ۴۰ درصد و بخش سیکل ترکیبی نیز ۵۸.۵ درصد است که البته با ورود بخش سیکل ترکیبی به مدار بهره برداری ۴۹۰ هزار مترمکعب صرفه جویی سوخت انجام می‌شود.
 
مدیرعامل هلدینگ انرژی غدیر افزود: از ۱۴ پیمانکار داخلی و خارجی که برای اجرای پروژه مراجعه کردند ما با ۴ پیمانکار داخلی قرار داد می‌بندیم و نحوه اجرای پروژه نیز با اولویت تامین تجهیزات از داخل عملیاتی خواهد شد.
 
معصومی گفت: در برج‌های خنک کن نیروگاه‌های حرارتی ۳۰ لیتر برثانیه آب مصرف می‌شود که این رقم در نیروگاه غدیر لامرد ۵ لتیر بر ثانیه است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار