کد خبر: ۱۹۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
سهم ثروت میلیاردرهای دنیا طی همه گیری کرونا افزایش یافته و به ۳٫۵ درصد از کل ثروت جهان رسیده است و این به معنای افزایش نابرابری در دنیاست.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سهم ثروتی که در اختیار میلیاردرهای دنیاست، طی همه‌گیری کرونا تا حد زیادی افزایش‌یافته است.
گزارش نابرابری در دنیا که توسط مجموعه‌ای از دانشمندان اجتماعی تهیه‌شده نشان می‌دهد میلیاردرهای دنیا در سال جاری میلادی روی‌هم‌رفته 3٫5 درصد از کل ثروت دنیا را در اختیار داشته‌اند، درحالی‌که این رقم در ابتدای همه‌گیری کرونا در اوایل 2020 تنها کمی بالاتر از 2 درصد بود.
در این گزارش آمده‌است:«بحران کرونا نابرابری بین ثروتمندان دنیا و سایر اقشار جامعه را تشدید کرده‌است».
این دانشمندان در این گزارش آورده‌اند:« ازآنجایی‌که ثروت یک عامل اصلی برای دستاوردهای اقتصادی در آینده و همچنین عامل قدرت و تاثیرگذاری است،  این شرایط نابرابری را تشدید می‌کند و باعث تجمع قدرت اقتصادی در دستان اقلیت کوچکی از فوق ثروتمندان می‌شود».

 این یافته‌ها همچنین حاکی از افزایش نابرابری در بخش بهداشت و سلامت، نابرابری اجتماعی، جنسیتی و  نژادی طی همه‌گیری کرونا است.
این گزارش نشان می‌دهد سهم ثروت 520 هزار ثروتمند بزرگسال که 0٫01 درصد از کل ثروتمندان را تشکیل می‌دهند، به 11 درصد رسیده‌است، درحالی‌که در سال گذشته برابر با 10‌درصد بود.
افرادی که عضو این گروه 0.01 ‌درصدی هستند، حداقل 16٫7 میلیون یورو (19 میلیون دلار) ثروت دارند.
تحلیلگران می‌گویند برخی از این فوق ثروتمندها از آنلاین شدن کسب‌وکارها طی همه‌گیری کرونا و قرنطینه‌ها سود برده‌اند، درحالی‌که برخی هم ثروت خود را از طریق افزایش قیمت سرمایه‌ها بالا برده‌اند.
انتهای پیام/3

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار