کد خبر: ۱۹۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه اقدام پرستاران در دوران شیوع ویروس کرونا و مبارزه با آن موجب حفظ حیثیت ملی شد، گفت: پرستاران، فارغ التحصیلان دانشگاه فداکاری، ایثار و وفاداری حضرت زینب (س) هستند و در عمل ثابت کردند الگویشان اسوه صبر و استقامت دشت کربلا بوده است.

پرستاران، فارغ التحصیلان دانشگاه فداکاری، ایثار و وفاداری حضرت زینب (س) هستند/ پیشکسوتان ریشه و مایه حیات شاغلین هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آستانه روز پرستار و در آیین تجلیل از پیشکسوتان و وابستگان اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش که صبح امروز (چهارشنبه) در مسجد امام خمینی (ره) این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: خیلی خوشحال و خرسندیم در مکتبی انجام وظیفه می‌کنیم که حضرت زینب (س) دارد و الگو و آموزگار ما در چگونه زیستن، بندگی کردن، مبارزه در راه خدا و عبور از گردنه‌های سخت و صعب مراحل مبارزاتی با دشمنان اسلام است.

وی افزود: خیلی‌ها به خاطر نداشتن اهل بیت (ع) دستشان خالی است. اما ما شیعیان به لطف خدا و برخورداری از اهل بیت دلمان قرص، پشتمان گرم و دستمان پر است و به خاطر چنین نعمت‌های بی نظیری شکرگزار خداوند هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی پرستاران را نماد مهربانی، وفاداری، خداباوری، ولایت‌مداری و نوع‌دوستی خواند و تصریح کرد: خـدمت بی منت و کار سخت پرستاران از ویژگی‌های بارز آنان است و پرستار، خادم صادقی است که با این همه کار سخت و طاقت‌فرسا احساس طلبکاری از کسی ندارد و تنها کسی است که وقتی محبت می‌کند، دریاگونه است و در مقابل قطره‌چکانی از او تشکر می‌شود و این یک روحیه بزرگ می‌خواهد و وجود همه این ویژگی‌ها موجب محبوبیت و شرافت پرستاران در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه بشریت به همان مقدار که مدیون امام حسین (ع) است باید خود را مدیون و مرهون حضرت زینب (س) بداند، تصریح کرد: اگر زینب کبری (س) در حماسه بزرگ کربلا نبود؛ تحریف‌ها مانع درخشش چهره نورانی امام حسین (ع) می‌شد و دشمن با تحریف حماسه عاشورا، مسیر تاریخ را منحرف می‌کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حضرت زینب (س) را از مصادیق صراط مستقیم خواند و افزود: به همین خاطر پرستاران و کادر درمان ما که معتقد و ملتزم به مکتب و منش و روش حضرت زینب (س) هستند در سخت‌ترین روز‌ها وفادارانه، ایثارگرانه، مجاهدانه و مخلصانه پای مردم، مکتب و میهن اسلامی ایستادند و با تلاش و تقدیم شهیدان بسیاری در این راه، در عمل ثابت کردند الگویشان اسوه صبر و استقامت دشت کربلا بوده است و پرورش‌یافته مکتب حضرت زینب (س) هستند.

وی در دامه با ابراز خرسندی از دیدار با پیشکسوتان ستاد ارتش گفت: اگر ساختار نیروی انسانی را به یک درخت تشبیه کنیم، این درخت دارای ریشه، تنه، ساقه، برگ و میوه است و درختی همه این‌ها را باهم دارد که از ریشه‌ای قوی برخوردار باشد و شما بازنشستگان و وابستگان عزیز ریشه درخت شاغلین در ارتش هستید که وجودتان موجب پویایی و بقای ما شده است.

حجت الاسلام محمدحسنی در ادامه قوام و نشاط یک درخت را در قدرت ریشه آن درخت خواند و گفت: پیشکسوتان ریشه، اصل و مایه حیات شاغلین هستند و ما ساقه‌هایی بر ریشه‌های متصل هستیم و غفلت از این عزیزان غفلت از سرمایه‌های معنوی است و امروز بسیار خوشحالیم که در خدمت کسانی هستیم که ریشه و مایه حیات ما هستند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ضمن تبریک و شاد باش به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: پرستاران به واقع مظهر فداکاری و الگوی صبر و عشق و ایثار هستند که با تأسی از زندگی سراسر نور و فداکارانه عقیله بنی‌هاشم، حضرت زینب کبری (س) توانسته‌اند تابلویی از ایثار و جوانمردی را به نمایش بگذارند.

وی ضمن ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در راستای طرح‌های فرهنگی مصباح، خاطرنشان کرد: تمرکز اقدامات ما بر مبنای طرح‌های فرهنگی مصباح است و آئین تجلیل از خانواده‌های کارکنان، عزیزان جانباز، ایثارگر و پیشکسوتان و وابستگان نیز بر گرفته از طرح‌های فرهنگی مصباح ۲ و ۴ می‌باشد.

در آیین تجلیل از پیشکسوتان و وابستگان ستاد ارتش، از تعداد ۲۵ نفر از پیشکسوتان، ترفیع بگیران و کارکنانی که همسرانشان پرستار هستند تقدیر شد.

انتهای پیام/ 221

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار