کد خبر: ۱۹۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
استاندار:
ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: استانداری مرکزی آمادگی دارد که بروکراسی اداری را به نفع شرکت های دانش بنیان بشکند.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۱۷ آذرماه در آیین رونمایی از محصولات فناور و دانش بنیان شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی، با اشاره به اینکه علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی دارای دو رکن اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی است.

وی با بیان اینکه نفت یک بلیه برای اقتصاد کشور در طول حداقل ۵۰ سال اخیر بوده است، گفت: این بلیه عامل فروریختگی های متعدد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بوده است و برای حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت، باید به سمت اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری حرکت کرد و تا زمانی که این شرکت ها در همه عرصه ها توسعه نیابند اهداف محقق نمی شود.

مخلص الائمه سهم اقتصاد تعاونی در اقتصاد کشور را ناچیز دانست و افزود: می توان شرکت ها را در اقتصاد تعاونی ها کنار هم قرار داد.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان با چند قانون حمایت می شوند، اما چگونه است که هنوز به رشد بالایی نرسیده ایم و شرکت ها درگیر بروکراسی اداری شده اند؟ بخشی از این مشکلات ناشی از اقتصاد نفتی دولتی است که خود را وابسته به اقتصاد دانش بنیان نمی داند. ۷۷ درصد اقتصاد کشور متکی به نفت است و این امر پدیده دیوانسالاری منفی و مفرط را رقم زده است. این بروکراسی که سر تا پای نظام اداری کشور را گرفته توان بازآفرینی خود را ندارد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه امروز شرکت های دانش بنیان با محصول اقتصاد متکی به نفت درگیرند، افزود: استانداری مرکزی آمادگی دارد که که بروکراسی را به نفع شرکت های دانش بنیان بشکند و در این راستا دستگاه های اجرایی نیز باید همسو با استانداری پیش بروند.

وی تاکید کرد: روند فروش نفت در کشور مطلوب است و اگر گشایشی در جابجایی پول رقم بخورد شرایط مناسبی را در معیشت جامعه شاهد خواهیم بود البته امیدواریم این روند فروش مطلوب نفت مجددا اقتصاد نفتی را به کشور تحمیل نکند.

مخلص الائمه اظهار کرد: پژوهشکده های استان را دعوت به عضویت در کارگروه های مرتبط کرده ایم تا بتوان حل مباحث استان را تسریع بخشید.

وی گفت: پارک در حوزه راه با مشکلاتی روبرو است که اگر در تنگناهای بروکراسی قرار گرفته باشد قطعا به روند حل مشکلات کمک می کنیم و قطعا موارد زودبازده را با سرعت دنبال می کنیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه دانش بنیان رقم خورده است، گفت: استان مرکزی پر ظرفیت است، ۶۱ دانشگاه، بیش از ۲۰۰ رشته و ۶۱ هزار دانشجو دارد، قطب صنعتی است و باید از این ظرفیت استفاده کرد. اگر برای فروش محصولات فناور مشکلاتی در استان وجود دارد بیان شود قطعا حمایت های ویژه را خواهیم داشت و اگر با وجود تولید محصولات در استان، واردات صورت می گیرد حتما برخورد می کنیم تا دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی از محصولات داخلی بهره مند شوند.

وی با اشاره به فعال شدن حوزه دیپلماسی استان، افزود: برای صادرات محصولات پای کار هستیم تا این روند تسریع شود چراکه استان باید به زودی به یکی از قطب های علم و فناوری کشور تبدیل شود.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار