کد خبر: ۱۹۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
دستگاه‌های «خوددریافت» بانک صادرات ایران امکان دریافت شبانه‌روزی وجه نقد و واریز آن به حساب را فراهم کرده است.

جابجایی پول نقد با «خوددریافت» بانک صادرات ایران

دستگاه‌های «خوددریافت» بانک صادرات ایران امکان دریافت شبانه‌روزی وجه نقد و واریز آن به حساب را فراهم کرده است.

 به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مشتریان این بانک می‌توانند بدون مراجعه به شعب، مبالغ نقدی شامل اسکناس‌های ٥٠ و ١٠٠ هزار ریالی و ایران‌چک‌های ٥٠ هزار تومانی را با استفاده از دستگاه‌های خوددریافت به حساب خود واریز کرده و نسبت به انتقال آن نیز اقدام کنند. با استفاده از این دستگاه‌ها روزانه مبلغ ١٥٠ میلیون ریال به حساب بانک صادرات از طریق سپهر کارت قابل واریز بوده و در هر بار واریز حداکثر ١٥٠ برگ اسکناس قابل پذیرش توسط دستگاه است.
٥٠ دستگاه‌ خوددریافت بانک صادرات ایران تاکنون در تهران و مراکز برخی استان‌ها به بهره‌برداری رسیده و تعداد این دستگاه‌ها در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت. این ماشین از جدید ترین تکنولوزی روز دنیا بهره می‌گیرد و قابلیت شناسایی پول تقلبی و مخدوش را دارد.
استفاده دستگاه‌های خوددریافت در مراکز خرید و پر رفت و آمد در راستای کاهش نیاز مشتریان برای مراجعه به شعب در شرایط شیوع کرونا، استفاده بهینه از زمان و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال از مهمترین اهداف به‌کارگیری این دستگاه‌ها است. این دستگاه‌ها اسکناس دریافتی از مشتریان را به طور خودکار در کاست‌ها جاگذاری کرده و امکان دریافت دوباره آنها توسط سایر مشتریان را به عنوان یک خودپرداز فراهم می‌کند.
ماشین‌های بانکی CRS یا ATMR با عبارت معادل فارسی «خودگردان»، نسل جدید خودپردازهای بانکی هستند که نه ‌تنها دریافت اسکناس در آن‌ها ممکن است، بلکه می‌توان از طریق آن‌ها اسکناس وارد ماشین بانکی کرده و عملیات واریز آنی وجه نقد به حساب را انجام داد. از دیگر مزایای این ماشین‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌های مربوط به پول‌گذاری به‌دلیل وجود چرخه‌ خودکار مدیریت اسکناس‌های ورودی و خروجی اشاره کرد.
با استفاده از دستگاه‌ها و جایگزینی آن با خودپردازهای معمولی، می‌توان بخش قابل‌توجهی از عملیات روزانه متصدیان بانکی شعب در عملیات دریافت و پرداخت اسکناس را کاهش و بدین‌ترتیب بهره‌وری سرمایه انسانی بانک را افزایش داد.
همچنین بهبود تجربه مشتریان از ارائه خدمت توسط این دستگاه‌ها در تمام طول شبانه‌روز و در تمام طول سال، از مزایای این راهکار است.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: