کد خبر: ۱۹۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
۶ سال پس از برجام فیلمی از مذاکرات وین منتشر شده که حین برگزاری مذاکرات،هیأت آمریکایی به ریاست جان کری و همراهانش فوت مادر رئیس جمهور را به حسین فریدون تسلیت می گویند. این ویدئو اگرچه همان زمان هم منتشر شده اما حالا به اشتباه مراسم ترحیم مادر رئیس جمهور نامیده می شود.
ماجرای پرحاشیه فیلم تسلیت جان کری و هیات آمریکایی به حسین فریدون + فیلم

به تازگی و با گذشت چند  سال از مذاکرات لوزان ویدیویی منتشر شده است که در آن جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا به همراه ارنست مونیز وزیر وقت و انرژی آمریکا حین مذاکرات برجامی به دیدار حسن فریدون می روند و درگذشت مادر وی را به او تسلیت می گویند. این ویدیو به مذاکرات وین منتسب شده که در واقع مربوط به لوزان سویس است که طرفین در سفارت ایران حضور می یابند. این مراسم به اشتباه مراسم ترحیم مادر فریدون و رئیس جمهور وقت ایران یعنی حسن روحانی نامیده شده که از اساس اشتباه است و همانطور که در فیلم مشاهده می شود مقامات آمریکا در دیدار کوتاه تنها به تیم مذاکره کننده ایران تسلیت می گویند.


نکته دیگر آنکه در فرودین ماه سال 94 خبرنگاران این خبر را حین مذاکرات اعلام کردند و موضوع جدیدی نیست.


انتشار این ویدیو در حالی صورت می گیرد که به تازگی انتشار تصویری از میخائیل اولیانوف نماینده روسیه و رابرت مالی  نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وین خبرساز شده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار