کد خبر: ۱۹۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
از امروز صورت می‌گیرد؛
از مزایای پالایشگاه قشم که امروز به بهره‌برداری رسید، می‌توان به تضمین برداشت از پارس جنوبی، اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و  کمک به ارتقای صادرات فراورده مخصوصا قیر اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به اسناد بالادستی و توصیه‌های رهبری مبنی بر کاهش خام فروشی نفت، امروز ۲۴ دی ماه، پالایشگاه ۳۵ هزار بشکه ای نفت خام فوق سنگین قشم در گروه گسترش انرژی پاسارگاد و با حضوررئیس جمهور، رییس جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسمی رسید.

این پالایشگاه هم اکنون به ظرفیت کامل تولید رسیده که از مزایای آن می‌توان به، تضمین برداشت از پارس جنوبی، اشتغال‌زایی، تولید محصولات با کیفیت بالا و کمک به ارتقای صادرات فراورده از جمله قیر کشور اشاره کرد.

تاکنون این گروه در منطقه آزاد قشم بابت احداث پالایشگاه نفت فوق سنگین پاسارگاد قشم با ظرفیت ۳۵ هزار بشکه در روز، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق و همچنین سه پست اسکه صادراتی به ظرفیت ۱۵ میلیون تن در سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

همچنین ظرفیت صادراتی سالانه بیش از ۶ میلیارد دلاری از جمله نتایج زیرساخت های ایجاد شده در این منطقه به شمار می رود. گفته می‌شود با بهره برداری از این واحد ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمسقیم در این پالایشگاه اشتغال می یابند.

همچنین آیین کلنگ‌زنی فاز دوم این پالایشگاه دیروز و با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جریان چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار