کد خبر: ۱۹۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه‌های نمازجمعه 24 دی‌ماه 1400 به 26 دی‌ماه سالروز فرار شاه مخلوع از کشور پرداخته و توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی را ضروری دانستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه خلخال: وضعیت گازرسانی در روستاهای خلخال مطلوب نیست

حجت الاسلام کریم اسدی، خطیب نمازجمعه خلخال با اشاره به فصل سرما و بارش برف در منطقه، با انتقاد از وضعیت گازرسانی در روستاهای شهرستان خلخال اظهار کرد: حرکت لاک پشتی در گازرسانی در روستاها شایسته مردم این مناطق نیست.

وی با اشاره به خدمات انجام شده افرود: خدمات انجام شده گازرسانی رضایت‌بخش نیست و باید خدمات تسریع شود.

امام جمعه خلخال با اشاره به وجود گونه‌های جانوری برجسته در منطقه حفاظت شده آق‌داغ و اینکه در سال‌های گذشته این منطقه به‌عنوان پارک ملی انتخاب و مصوب شده، گفت: اداره کل محیط زیست استان نسبت به این موضوع شفاف‌سازی نماید که اقدامات عملی برای تبدیل این منطقه به پارک ملی کی انجام و کی به مرحله اجرایی خواهد رسید.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان داشت: کشوری مثل آمریکا که خود را سردمدار پیشرفت در علوم مختلف می‌داند، در مقابله با کرونا روزانه بیش از هزاران نفر قربانی دارد.

اسدی بر لزوم بیان موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در ۱۶ بهمن‌ماه امسال همایش بزرگداشت شهدای روحانی شهرستان خلخال برگزار خواهد شد. شهرستان خلخال بیشترین شهید روحانی را در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

امام جمعه اصلاندوز: وضع قوانین وظیفه اصلی نمایندگان مردم است

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اصلاندوز با انتقاد از دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتخاب مسؤولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها اظهار کرد: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنظیم قوانین و مقررات است.

وی افزود: وظیفه اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنظیم قوانین و مقررات و نظارت بر امورات اجرایی است اما متاسفانه امروز برخی از نمایندگان مجلس به دنبال دخالت در انتخاب و گزینش مسؤولان ادارات شهرستان‌ها و مناطق حوزه انتخابیه خود هستند که شایسته نیست و باید در جهت قانون‌گذاری و نظارت باشند.

اسدزاده با تبریک ارتقای سطح آموزش و پرورش شهرستان اصلاندوز از اداره به مدیریت و گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، بیان کرد: نهاد آموزش و پرورش شهرستان اصلاندوز مغان اقدامات و فعالیت‌های بسیار ارزشمندی در سطح منطقه انجام داده که قابل تقدیر و قدردانی است.

وی ضمن دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی افزود: تقوا عامل رستگاری و علت رسیدن انسان به رضوان الهی و زندگی جاودانه است. لذا باید همگان در تمامی ابعاد جامعه نسبت به رعایت تقوا اهتمام داشته باشیم.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به عوامل تنگی رزق و روزی انسان، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل تنگی رزق و روزی انسان تنبلی است. دین اسلام ما را به کار و تلاش مضاعف در جامعه تشویق می‌کند. امروز باید سیره عملی انبیای الهی به ویژه پیامبر اکرم(ص) که همواره مشتاق به کار و تلاش بودند و در کنار عبادت برای کسب رزق و روزی حلال با دسترنج خود کار و تلاش مضاعف انجام می‌دادند، الگو قرار دهیم.

امام جمعه بیله سوار: دشمن در صدد کم رنگ کردن غیرت دینی در جامعه است

حجت الاسلام عزیزی، امام جمعه بیله سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، دشمن در صدد کم رنگ کردن، ایجاد گسل و تصعیف غیرت دینی در جامعه است و بیشترین برنامه‌ریزی در جنگ ادراکی را در این مورد انجام می‌دهد.

وی خطاب به مسؤولان گفت: در شرایط فعلی در کنار امنیت پایدار و اقتدار بی‌نظیر نظام جمهوری اسلامی، صبر و تحمل و تاب آوری مردم در مقابل مسائل و مشکلات اقتصادی بی‌نظیر و ستودنی است که باید تک تک مسؤولان قدردان این ثروت عظیم مردمی بوده و خدمتگزار واقعی به معنای کلمه باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار ضمن تسلیت فرا رسیدن وفات حضرت ام البنین(س)، خواستار توجه جدی مسؤولان امر به خانواده معظم شهدا به‌ویژه تکریم مادران و همسران محترم شهدا شد.

عزیزی به آغاز هفته گرامیداشت شورای آموزش و پرورش از بیستم لغایت سی‌ام دی ماه اشاره کرد و خواستار همکاری تمامی ارگان‌های دخیل در این امر مهم  شد.

امام جمعه پارس آباد: مهریه هدیه است نه پشتوانه/ فضای دینی باید در زندگی‌ها حاکم باشد

حجت الاسلام علی اکبر باقر بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، مهریه را هدیه‌ای از طرف مرد برای زن دانست و اظهار کرد: میزان مهریه باید با توجه به شأن و منزلت دختر و خانواده وی و همچنین توان مالی پسر تعیین شود که این موضوع متاسفانه در نظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه امروز مهریه به‌عنوان اصل تشکیل زندگی مطرح و باعث بروز مشکلات فراوانی از جمله خارج شدن مسیر زندگی دینی از همان ابتدای زندگی مشترک می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارس آباد بیان کرد: امروز دو دیدگاه در رابطه با موضوع مهریه وجود دارد؛ یکی این‌که بالا بودن مقدار مهریه دلیلی برای به خطا نرفتن مرد است و از آن به عنوان اهرم فشار استفاده می‌شود، دومین دیدگاه نیز این است که میزان مهریه با شأن دختر ارزیابی می‎شود. در حالی‌که طبق نظر اسلام بهترین زنان کسانی هستند که از مهریه پایینی برخوردار هستند.

امام جمعه پارس آباد تاکید کرد: بهتر است فضای دینی، امروز در زندگی‌های ما جاری باشد، چرا که افراد به این فضاهای دینی نیاز دارند تا به آرامش برسند.

وی تصریح کرد: مهریه یا صداق، هدیه مرد به زن در زندگی است اما این روزها عوامل بسیاری همچون مشکلات اقتصادی، بیکاری، افزایش قیمت سکه و شیوع بیماری کرونا آن را به یک معضل اجتماعی و معادله‌ای چند مجهولی تبدیل کرده که برای حل آن باید به مسائل بنیادی‌تری مانند آموزش و فرهنگ‌سازی بیش از گذشته اهمیت داد.

باقری بنابی تاکید کرد: گرفتن مهریه  از طرف زن حلال است، مهریه در واقع هدیه است که از سوی خداوند برای زنان مقرر شده و مرد هیچ منتی در این زمینه بر زن ندارد و هیچ کسی هم حق تصرف در آن را ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن گرامیداشت سالگرد رحلت حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، به تبیین ویژگی‌های برجسته این بانوی نمونه دنیای اسلام پرداخت و گفت: مادران شهدا، شاگردان و اهالی مکتب حضرت ام البنین (س) هستند.

بنابی تصریح کرد: ۲۶ دی، روزی است که شاه مخلوع از کشورمان فرار کرد، فراری که رهایی مردم ایران از سلطه قدرت‌های استکباری جهان را به همراه داشت و آغاز فصلی جدید در حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ما بود.

امام جمعه پارس آباد از اداره تبلیغات اسلامی و موسسه‌های قرآنی بابت برگزاری مسابقات قرآنی تقدیر و تشکر کرد و از مسؤولان خواست تا مساله فرودگاه پارس آباد را جدی بگیرند.

انتهای پیام/3463/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار