کد خبر: ۱۹۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ملت ایران از مسیری که امام راحل ترسیم نموده‌اند، خارج نمی‌شود و با تمام وجود از نظام اسلامی دفاع می‌کند.

به گزارش برنا از اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: عزم و اراده و ایمان به خدا رمز موفقیت ملت ایران در صحنه‌های مختلف بوده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۹ دی‌ماه جاری ادامه داد: معظم‌له در این سخنرانی نسبت به غیرت دینی و اراده ملت تاکید ویژه داشتند.

امام‌ جمعه اراک اظهار داشت: رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی از حمایت‌ کشورهای مختلف جهان برخوردار بود و با مدرن‌ترین تجهیزات نظامی با ما وارد جنگ شد در صورتی که رزمندگان اسلام از کمترین امکانات رزمی نیز برخوردار نبودند اما با عزم و اراده و ایمان به خدا توانستند دشمن را از خاک میهن بیرون کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی برخورداری از نیروهای مسلح قدرتمند را از مولفه‌های مهم اقتدار هر کشور عنوان کرد و گفت: اسراییلی‌ها هر روز با حمایت‌های آمریکا برای جمهوری اسلامی خط و نشان و می‌کشند اما بنابر اظهارات بسیاری از صاحب‌نظران در برابر ملت ایران حرفی برای گفتن ندارند، چرا که حامی و پشتیبان ملت ایران آرمان‌های والای اسلامی و انقلابی و جبهه ما عزت و شرف است‌.

وی افزود: نیروهای مسلح، انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی با وجود این دشمنان خونخوار باید هر روز قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و هر لحظه برای دفاع از کیان ایران، اسلام و انقلاب اسلامی آمادگی کامل داشته باشند.

وی قدرت اقتصادی را از دیگر مولفه‌های اقتدار و عزت هر کشور دانست و اظهار داشت: اقتصاد متکی به نفت و وجود برخی عناصر ناصالح مهمترین مشکلات اقتصاد کشورمان است که از دولت سیزدهم انتظار می‌رود برای مدیریت و حل این مشکلات برنامه‌ریزی‌های کاربردی تدوین کند.

امام جمعه اراک بیان کرد: اقتصاد متکی به فروش نفت از سال‌های گذشته کشور را با چالش مواجه کرده و همواره برای فروش آن دچار مشکلات و چالش‌هایی هستیم در صورتی که اگر به جای فروش نفت خام برای فروش محصولات نهایی و فرآوری شده برنامه‌ریزی می‌شد اکنون نه تنها مشکلات اقتصادی در کشور وجود نداشت بلکه اقتصاد ایران یکی از قدرت‌های دنیا محسوب می‌شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: در روزهای گذشته ۳۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از ایران به روسیه صادر شد اما برای هر کدام از آن محصولات ایراداتی وارد کردند و صادرات این حوزه را به چالش کشیدند، بنابراین باید با استفاده‌ از تکنولوژی و فناوری روز دنیا، صادرات محصولات نهایی و فرآوری شده در دستور کار باشد.

وی افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور و به خصوص صادرات محصولات ایرانی به دلیل دشمنی‌ها و مسائل سیاسی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: نظام پرداختی کشور باید بر اساس معیارهای کارشناسی، فنی، تاثیرگذاری افراد در اقتصاد، بهره‌وری و در نهایت عدالت استوار باشد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار