کد خبر: ۱۹۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: چیزی حدود ۹ هزار چشمه سرویس بهداشتی تاکنون در تهران ساخته شده است که به نظرم رویه ساخت آنها اتلاف بیت‌المال بوده و به نوعی رفع تکلیف کرده‌ایم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رضا صیادی سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: موضوع سرویس بهداشتی در شهر متولی نداشته و نسبت آن با سازمان زیباسازی این است که چون این سازمان درآمدزا بوده این وظیفه را به آن محول کرده‌اند. اما به طور کلی این وظیفه با اساسنامه زیباسازی تطبیق ماهوی ندارد.

صیادی از درخواست جابه‌جایی این وظیفه به معاونت خدمات شهری خبر داد و گفت: تا روزی که مسئولیت ساخت سرویس‌های بهداشتی با سازمان زیباسازی است، تمام سعی‌مان را می‌کنیم که به بهترین نحو آن را انجام دهیم.

ساخت سرویس بهداشتی در مکان‌های نامناسب

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت سرویس‌های بهداشتی در تهران طبق برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر تهران پیش می‌رود، تاکید کرد: هرچند طبق برنامه پیش می‌رویم، اما اینکه مردم کمبود سرویس بهداشتی را در سطح شهر تهران احساس می‌کنند به این دلیل است که عمدتا مکان‌یابی و جانمایی خوبی برای آن صورت نگرفته است.

وی در ادامه توضیح داد: در بافت‌های محلی عمدتا ساکنین حاضر نیستند اجازه ساخت سرویس بهداشتی را در کنار منزل‌شان بدهند و در فضاهای عمومی هم جانمایی آن به دلیل تعارضات و قیمت بالای زمین سخت است.

این مسئول با بیان اینکه طی این سال‌ها شهرداری برای ساخت سرویس‌های بهداشتی غالبا به سمت جانمایی در نقاطی رفته که صرفا امکان ساخت سرویس در آنجا وجود داشته، فارغ از اینکه  چقدر محل ساخت برای دسترسی مردم مناسب بوده است، گفت: مثلا اطراف بوستان‌ها سرویس‌های بهداشتی زیادی ساخته شده چون در بوستان‌ها شهرداری بدون هیچ تعارضی راحت‌تر جانمایی می کرده است.

اتلاف بیت‌المال با ساخت ۹ هزار چشمه سرویس بهداشتی

صیادی با بیان اینکه طبق برنامه پیش رفتن با نتیجه‌بخش بودن دو معقوله جداگانه است، اظهار داشت: تصمیم گرفتیم، فارغ از برنامه‌های توسعه‌ای دیگر، تا وقتی جانمایی مناسبی برای ساخت سرویس بهداشتی صورت نگرفته، سرویس بهداشتی نسازیم. 

وی با بیان اینکه چیزی حدود ۹ هزار چشمه سرویس بهداشتی تاکنون ساخته شده است، گفت: به نظرم این رویه ساخت سرویس بهداشتی اتلاف بیت‌المال است و به نوعی رفع تکلیف کرده‌ایم.

جانمایی سرویس بهداشتی در محلات با مشورت مردم

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد طی جلساتی که با معاونان خدمات شهری مناطق دارد، در هر منطقه‌ای جانمایی صحیح صورت بگیرد که در مکان‌های مناسب سرویس بهداشتی ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: از مناطق شهرداری خواستیم جانمایی مناسب برای ساخت سرویس در سطح محلات با مشورت مردم ارائه دهند تا بلافاصله به ساخت آن اقدام ‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار