کد خبر: ۱۹۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اشتغالزایی برای 500 مددجوی بهزیستی خبر داد و گفت: بهزیستی به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است.

محمد محمدی قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بیش از ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور ایجاد اشتغال پایدار از طریق بانک‌های عامل به جامعه هدف پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۳۶۳ نفر از این افراد از تسهیلات بند«ب» تبصره ۱۶ سال جاری بهره‌مند شده و ۱۲۷ نفر نیز از طریق سایر منابع( cbr، گروه‌های همیار، مراکز غیر دولتی، پرداخت مشوق‌های بیمه‌ای، تسهیلات بلاعوض و غیره) تسهیلات قرض‌الحسنه را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه دریافت کنندگان تسهیلات ۳۵۴ نفر ساکن در شهر و ۱۳۶ نفر ساکن در روستا هستند، خاطرنشان کرد: بهزیستی از افراد کارآفرین و جویای کار زیر پوشش حمایت می‌کند و تلاش می‌کند با استفاده از در اختیار گذاشتن تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال برای افراد تحت حمایت، شغل و منبع درآمد ایجاد کند.

محمدی قیداری تصریح کرد: پشتیبانی و نظارت بر طرح‌های ایجاد شده اشتغال از دیگر فعالیت‌های بهزیستی است که با هدف پایداری شغل‌های ایجاد شده و توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش انجام می‌شود و پس از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی پرونده مددجویان بسته نمی‌شود و تا زمانی که آنها به خودکفایی کامل برسند از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

محمدی به بسته‌های تشویقی مناسب برای کارفرمایان با هدف حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود: علاوه بر تسهیلات قرض‌الحسنه که در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد، پرداخت حق بیمه مددجویان نیز از دیگر بسته تشویقی به کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از جامعه هدف بهزیستی انتخاب کرده و بر اساس قانون کار دستمزد پرداخت می‌کنند، اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/73005

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار