کد خبر: ۱۹۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
مسوول بسیج رسانه کشور گفت: نگاه رسانه از نگاه رهبر معظم انقلاب، نگاه امیدآفرینی و مطالبه‌گری جامعه بوده و رسالت اصلی بسیج رسانه حمایت از مطالبه‌گری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس محمدیان در نخبگان، شامگاه چهارشنبه مدیران دفاتر خبرگزاری در استان  فعالان عرصه رسانه‌ای استان گلستان اظهار کرد: در اوائل انقلاب در همه حوزه‌ها منفعت انقلاب بر همه منافع ارجحیت داشت اما امروز منافع فردی و گروهی به منفعت انقلاب مقدم است.

وی تصریح کرد: اگر در حوزه‌ای کاستی وجود دارد این بی‌عرضگی مسوول و از آن مهمتر بی‌عرضگی رسانه‌ها بوده که این کاستی‌ها مطالبه‌گری نشده است نباید به حساب انقلاب نوشته شود.

* باید  با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب امیدآفرینی در جامعه ترزیق شود

مسوول بسیج رسانه کشور با بیان اینکه باید رسانه‌ها امیدآفرینی را در جامعه ترزیق کنند، خاطرنشان کرد: در فصل گذشته با ارزیابی‌های انجام شده بیشتر تیترهای روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها منفی بوده و رسانه‌های بیگانه از این تیترها در جهت اهداف خود استفاده کردند، باید  با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب امیدآفرینی در جامعه ترزیق شود.

وی ادامه داد: آرمان‌ها و قاعده بازی را تغییر ندهیم زیرا  امروز ضریب دادن ما نقشه را مشخص کرده و سبب می‌شود برای دشمن کوچه باز کنیم.

محمدیان گفت: افکار عمومی، قلم و دوربین در دستان شما بوده و با توجه به اینکه در جنگ تمام عیار دشمن قرار گرفتیم نباید با این  ابزار خود برای دشمن کوچه باز کنیم.

وی بیان کرد: باید قبول کنیم در جنگ تعریف شکست خوردیم زیرا واژگان، سبک زندگی، احترام‌ها و ادبیات ما تغییر کرده است.

*‌رسانه‌ها هویت و شناسنامه انقلاب هستند
مسوول بسیج رسانه کشور ابراز کرد: رسانه‌ها شناسنامه و هویت انقلاب بوده و باید ملیت ایران را در جوامع مختلف گسترش دهند، متاسفانه نفس زنده انقلاب فراموش شده در صورتی که همه ما با اساس و مبنای انقلاب مخالفتی نداشته و همه در یک کشتی قرار داریم و اگر فردی خطا کرد نباید خطای وی را به انقلاب نسبت دهیم.

وی افزود: انقلاب اساس، مبنا و ریشه دارد و اگر امروز مسوولی کوتاهی می‌کند وی دزدی است که در پست و مقام خود دزدی می‌کند و این را نباید به انقلاب نسبت داد.

محمدیان با اشاره به اینکه نسبت دادن خطای فرد به انقلاب نگاه توطئه‌ای دشمن است، گفت: این نگاه، نگاه توطئه‌ای دشمن بوده که درصدد است در میان رسانه‌ها تفرقه ایجاد کند.

* بسیج رسانه فراجناحی عمل می‌کند
وی ادامه داد: بسیج رسانه فراجناحی عمل می‌کند و مدافع انقلاب بوده و به هیچ دولتی وابسته نیست زیرا معتقد است همه دولت‌ها چالش‌ها و فرصت‌هایی دارند که باید از این فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کنند.

مسوول بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: در بسیج رسانه همه سلایق را در اختیار گرفته و در خدمت همه سلایقی که بر مبنای انقلاب نه بر مبنای تفکرات سیاسی خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز تاریخ مصرف همه رسانه‌های سیاسی تمام شده و اگر رسانه‌ها خودشان را به روز نکرده و به رسالت خود برنگردند، فراموش خواهند شد.

محمدیان با اشاره‌به مرکز آمار و پژوهش مبنی بر استفاده نسل جوان از شبکه‌های اجتماعی گفت: براساس گزار مرکز آمار و پژوهش ۸۰ درصد نسل جوان اخبار و مخاطبان خود را در شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند و ارتباطی با رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری برقرار نمی‌کنند.

وی ابراز کرد: متاسفانه امروزه برخی‌ها فکر می‌کنند  چون رسانه در دست دارند می‌توانند هرکاری انجام دهند در صورتی که وظیفه افرادی که در رسانه هستند بسیار سنگین‌تر از دیگر افراد افراد در راستای دفاع از انقلاب است.

* متاسفانه کشور ما فقیرترین کشور به لحاظ سواد رسانه‌ای بوده است

مسوول بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: فلسفه تاریخ انقلاب را‌به باورهای غلط خود پیوند نزده و به جامعه تعمیم ندهیم، افق، ظرفیت‌ها و دستاوردهای پیش‌رو روشن بوده و امید داریم رسانه‌ها استقلال خود را حفظ کرده تا هویت، ارزش و قرب داشته باشند.

وی اظهار کرد: رسانه‌ای که برای جناح سیاسی چه چپ چه راست و چه جناح اعتدال قلم زده و  استقلال نداشته باشد، مزدور است و هم ردیف شبکه‌های اجتماعی «من و تو، «بی‌بی‌سی» قرار دارد زیرا منافع خود را بر منافع ملی ارجح دانسته و در برای نظام و آرمان‌های انقلاب فعالیت نمی‌کند.

محمدیان با بیان اینکه کشور ایران فقیرترین کشور به لحاظ سواد رسانه‌ای است، خاطرنشان کرد: ما در عصر ژنونالیسم تحقیقی زندگی می‌کنیم و متاسفانه کشور ما فقیرترین کشور به لحاظ سواد رسانه‌ای بوده و ذائقه و فرهنگ ما در این سال‌ها فدای سیاست شده است.

وی بیان کرد: امید داریم در افق روشن پیش‌روی فعالیت کرده و رسانه‌ها به مرجعیت خود برگشته و جایگاه اصلی خود که همانا مدافع افکار عمومی است برگردند و از وابستگی سیاسی نجات پیدا کنند.

* راه‌اندازی دفتر حمایت حقوقی اصحاب رسانه در گلستان/ نخستین قرارگاه رسانه‌ای در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

مسوول بسیج رسانه کشور با اشاره به راه‌اندازی دفتر حمایت حقوقی اصحاب رسانه در گلستان گفت: در سال ۱۴۰۱ این دفتر و شرکت تعاونی خدمات رفاهی اصحاب رسانه به زودی راه‌اندازی می‌شود و همه این فعالیت‌ها مستلزم همگرایی و همراهی رسانه‌ها در این حوزه‌ها است، رسانه‌ها خود باید به‌فکر خود باشند زیرا هیچ دولتی برای جامعه رسانه دل نسوزانده و همه دولت‌ها در جهت منافع خود فقط از رسانه‌ها استفاده ابزاری کردند.

وی بیان کرد: نخستین قرارگاه رسانه‌ای متشکل از اصحاب رسانه که هم رئیس و هم دبیر آن از اصحاب رسانه خواهد بود راه‌اندازی می‌شود، نخستین باشگاه رسانه ملی در کشور و نمایندگی آن در استان گلستان راه‌اندازی خواهد شد تا خلا قانونی عضویت در خانه مطبوعات برای اصحاب رسانه مرتفع شود و خروجی آن تربیت نیروی کارآمد و کارساز در قالب خبرنگار تراز انقلاب خواهد بود.

محمدیان گفت: اولویت ما آموزش بوده و ۱۰۰ درصد از برنامه‌های اموزشی حمایت خواهیم کرد و در سال جاری نهضتی در راستا آموزش در رسانه‌ها ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار