کد خبر: ۱۹۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
با تولید محصولات فناورانه؛
۹۲۱ شرکت دانش‌بنیان با تولید محصولات فناورانه به توسعه حوزه مواد پیشرفته کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی از جمله محصولات کاربردی و مصرفی در صنایع مختلف هستند. به همین دلیل تولید و تجاری‌سازی این نوع محصولات می‌تواند زمینه‌ساز رونق صنایع در کشور باشد. این اتفاق با حمایت از ۹۲۱ شرکت دانش‌بنیان در کشور رخ داده و محصولات مختلف فناورانه ایران ساخت در این حوزه تولید شده است.

از این تعداد ۱۹۱ شرکت دانش بنیان نوع ۱، ۶۸۳ شرکت دانش بنیان نوع ۲ و ۴۷ شرکت دانش بنیان نوع ۳ هستند که محصولاتی کاربردی برای صنایع مختلف تولید کرده‌اند. تکنولوژی پیشرفته یا مواد پیشرفته که گاهی اوقات فناوری مرز یا تکنولوژی مرزی نیز نامیده می شود نوعی فناوری است که در لبه علم استفاده می شود و در صنایعی چون چاپ سه بعدی، مواد پاک کننده خارجی، بازیافت، محصولات شیمیایی و تخصصی، محصولات لاستیکی و غیره کاربردی هستند.

این شرکت‌ها در حوزه‌هایی چون تصفیه آب، عملیات شیمیایی بر روی حلال‌ها و برش نفتی با هدف حذف گوگرد و ناخالصی ها و کودهای شیمیایی، پلی استایرن مقاوم HIPS برای ساخت لوازم خانگی، بهداشتی، لبنیاتی، تجهیزات پزشکی و ظروف یکبار مصرف، طراحی آزمایشگاه‌های سیار، اجرای سقف کاذب کناف، PVC و غیره فعالیت دارند و محصولات خود را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجاری سازی کرده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار