کد خبر: ۱۹۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در پی افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا شدیدا ابراز نگرانی کرد و گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که سویه غالب در گردش در رفسنجان سویه امیکرون باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر احمد جمالی‌زاده ظهر امروز 6 بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون در سراسر دنیا و به دنبال آن در کشور ما رو به افزایش است که به‌ تبع آن در شهرستان رفسنجان هم با افزایش ناگهانی موارد جدید کرونا مواجه هستیم و این را باید به‌عنوان یک هشدار جدی در نظر گرفت.

وی افزود: در طول یک هفته اخیر موارد بستری در پی ابتلا به کرونا سه برابر شده است و باتوجه به بررسی های انجام شده به نظر می‌رسد که سویه غالب در گردش در رفسنجان سویه امیکرون باشد.

به گفته وی تجربه نشان داده است که اگر موارد بستری افزایش یابد ممکن است که به همان نسبت طی دو تا سه هفته آینده موارد بدحال وبستری در آی‌سی‌یو هم افزایش یابد.

جمالی زاده درباره بازگشت محدودیت‌های کرونایی هشدار داد و گفت: اگر شیب ابتلا به کرونا به همین صورت افزایش یابد و وضعیت شهرستان به سمت قرمز برود مجبور به اعمال یکسری محدودیت‌ها خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درباره پیشگیری از ابتلای افراد به سویه امیکرون، خاطرنشان کرد: مهمترین کار جهت پیشگیری از ابتلای افراد به سویه امیکرون تکمیل واکسیناسیون است و تکمیل واکسیناسیون یعنی تزریق سه نوبت واکسن و به دنبال آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص زدن ماسک است.

جمالی زاده درباره وضعیت واکسیناسیون در رفسنجان گفت: متاسفانه تعداد افرادی که نوبت سوم واکسن کرونا را در شهرستان تزریق کرده‌اند مطلوب نیست و درصد زیادی هستند که علیرغم اینکه نوبت تزریق دوز سوم آنها رسیده است ولی هنوز مراجعه نکرده اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه انواع واکسن‌ها در شهرستان موجود بوده و همشهریان عزیز می توانند به مراکز بهداشتی و پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار