کد خبر: ۲۰۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
خورشید نقش مهمی در پیری زودرس پوست ما دارد. سایر کارهایی که ما انجام می‌دهیم نیز می‌توانند پوست ما را سریع‌تر از حالت طبیعی پیر کنند. برای کمک به کسانی که از پیری زودرس شاکی هستند متخصصان پوست نکات زیر را به بیماران خود ارائه می­دهند. شما هم می­توانید با پیروی از این قوانین زیبایی پوست خود را برای مدت بیشتری تثبیت کنید.

9 قانون طلایی برای جلوگیری از پیری پوست

خورشید نقش مهمی در پیری زودرس پوست ما دارد. سایر کارهایی که ما انجام می‌دهیم نیز می‌توانند پوست ما را سریع‌تر از حالت طبیعی پیر کنند. برای کمک به کسانی که از پیری زودرس شاکی هستند متخصصان پوست نکات زیر را به بیماران خود ارائه می­دهند. شما هم می­توانید با پیروی از این قوانین زیبایی پوست خود را برای مدت بیشتری تثبیت کنید.

  1. با پوست ملایم باشید

پوست خود را به آرامی تمیز کنید. تمیز کردن پوست می­تواند پوست شما را تحریک کند. تحریک پوست باعث تسریع پیری پوست می­شود. شستشوی ملایم به از بین بردن آلودگی، آرایش و سایر مواد بدون تحریک پوست کمک می­کند. از کرم­های آبرسان برای پوست و انواع نرم­کننده و مرطوب کننده لب استفاده کنید تا شکاف و آسیب­های این قسمت بهبود یابد.

  1. پوشش وسیع در مقابل خورشید داشته باشید

9 قانون طلایی برای جلوگیری از پیری پوست

هر روز از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. چه در حال گذراندن یک روز در ساحل باشید یا دویدن، محافظت در برابر آفتاب ضروری است. شما می­توانید با جستجوی سایه، پوشیدن لبا­س­های محافظ در برابر آفتاب مانند پیراهن سبک و آستین بلند، شلوار، کلاه لبه پهن و عینک آفتابی با محافظ UV  و استفاده از کرم­های ضد آفتاب با طیف وسیع، از پوست خود محافظت کنید. SPF 30 (یا بالاتر با توجه به نیاز پوست) و مقاوم در برابر آب مناسب و کاربردی است. شما باید هر روز ضد آفتاب را برای تمام قسمت­هایی که با لباس پوشانده نشده است استفاده کنید. برای محافظت موثرتر، به دنبال لباس هایی باشید که دارای برچسب فاکتور محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UPF) هستند.

  1. کرم برنزه رنگی بخرید

به جای برنزه شدن، از خود کرم برنزه کننده استفاده کنید. هر بار که زیر نور خورشید برنزه می­شوید، پوست خود را زودتر از موعد پیر می­کنید. اگر با استفاده از نور خورشید، تخت برنزه کردن یا سایر تجهیزات برنزه کردن داخل خانه برنزه شوید، پیری پوست زودرس برای شما صادق است. خورشید اشعه­های مضر UV منتشر می­کنند که سرعت پیری پوست شما را تسریع می­کند.

  1. رفتار­های غلط را کنار بگذارید

اگر سیگار می­کشید، آن را متوقف کنید. سیگار کشیدن سرعت پیری پوست را بسیار افزایش می­دهد. باعث ایجاد چین و چروک و رنگی کدر می­شود. از حالت­های تکراری (عادت­های غلط مانند اخم کردن) صورت خودداری کنید. هنگامی که حالت تکراری چهره را ایجاد می­کنید، ماهیچه­های زیرین را منقبض می­کنید. اگر چندین سال یکسان ماهیچه­ها را منقبض کنید، این خطوط روی پوست شما دائمی می­شوند. استفاده از عینک آفتابی می­تواند به کاهش خطوط ناشی از اخم کردن کمک کند. بعضی افراد عادت به چنگ زدن صورت دارند تا آلودگی­های آن را بیرون بکشند. به جای رفتارهای آسیب زا از خرید بهترین نوع ماسک صورت برای لایه برداری کمک بگیرید تا آلودگی­های تجمع یافته را خارج کنید.

  1. رژیم غذایی سالمی داشته باشید

9 قانون طلایی برای جلوگیری از پیری پوست

از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید. یافته­های چند مطالعه نشان می­دهد که خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه ممکن است به جلوگیری از آسیب­هایی که منجر به پیری زودرس پوست می­شود کمک کند. یافته­های مطالعات تحقیقاتی همچنین نشان می­دهد که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی قند یا سایر کربوهیدرات­های تصفیه شده می­تواند پیری را تسریع کند. کمتر الکل بنوشید. الکل روی پوست تاثیرات خشکی و خشن شدن را به جا می­گذارد. پوست را کم آب می­کند و به مرور به پوست آسیب می­رساند. این نوشیدنی می­تواند ما را پیرتر نشان دهد.

  1. ورزش مداوم

بیشتر روزهای هفته ورزش کنید. یافته­های چند مطالعه نشان می­دهد که ورزش متوسط ​​می­تواند گردش خون را بهبود بخشد و سیستم ایمنی را تقویت کند. این به نوبه خود ممکن است ظاهری جوان تر به پوست بدهد.

  1. مراقبت­های روتین را انجام دهید

صورت خود را دو بار در روز و پس از تعریق شدید بشویید. تعریق، به خصوص هنگام استفاده از کلاه، پوست را تحریک می­کند، بنابراین سعی کنید پوست خود را پس از تعریق در اسرع وقت بشویید و کلاه را کنار بگذارید تا محل تجمع آلودگی­ها به خوبی شسته شود.

هر روز از یک مرطوب کننده صورت استفاده کنید. مرطوب کننده آب را در پوست ما حبس می­کند و ظاهری جوان­تر به آن می­بخشد.

  1. پوست خود را مدام بررسی کنید

استفاده از محصولات مراقبت از پوست را که باعث گزش یا سوزش می­شوند را متوقف کنید. وقتی پوست شما می­سوزد، به این معنی است که پوست شما تحریک شده است. تحریک پوست می­تواند آن را پیرتر نشان دهد.

توجه: برخی از محصولات ضد پیری و ضد چروک که توسط متخصص پوست تجویز می­شوند ممکن است باعث سوختگی یا سوزش سطحی شود که این سوزش عادی است. اما اگر احساس مشکل در استفاده از این محصولات کردید حتما با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت امکان داروی شما تعویض شود.

  1. هرگز برای درمان دیر نیست

حتی افرادی که علائم پیری زودرس پوست را دارند نیز می­توانند از ایجاد تغییرات در سبک زندگی بهره­مند شوند. با محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید، به آن فرصتی می­دهید تا بخشی از آسیب را ترمیم کند. سیگاری­هایی که سیگار را ترک می­کنند اغلب متوجه می­شوند که پوستشان سالم تر به نظر می­رسد.

 

اگر علائم پیری پوست شما را آزار می­دهد، ممکن است بخواهید به متخصص پوست مراجعه کنید. درمان‌های جدید و روش‌های کم‌تهاجمی برای صاف کردن چین و چروک‌ها، سفت‌کردن پوست، و بهبود چهره، به بسیاری از افراد پوستی جوان‌تر می‌دهد. بعضی روش­های درمان با عمل جراحی انجام می­شود و می­تواند برای کسانی که آسیب جدی دیده­اند مفید باشد.

نویسنده: سارااقبالی

نام:
ایمیل:
* نظر: