کد خبر: ۲۰۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
ابوالفضل خاکی، عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با «تجارت آنلاین» مطرح کرد:
در حال حاضر با برنامه‌هایی که دیده شده باید دهک‌های ضعیف مورد حمایت قرار گیرند و باید به همین شکل کار به شکل کارشناسی جلو برود و دستگاه‌هایی که باید کمک کنند برای جلوگیری از رانت‌ها ورود کنند.

گام مثبت دولت با اصلاح نظام یارانه‌ها

گروه اقتصاد کلان: عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است فاز جدید پرداخت یارانه‌ها اقدام مثبت و درستی از سوی دولت بوده است که باعث خواهد شد منابع کشور به دست عموم مردم برسد و از کشور خارج نشود.
با حذف ارز 4200 تومانی فاز جدید اصلاح ساختار پرداخت یارانه‌ها کلید خورد و به تازگی رئیس جمهور در یک گفت و گوی تلویزیونی جزئیات آن را تشریح کرد.

ابوالفضل خاکی در گفت و گو با «تجارت آنلاین» درباره اصلاح نظام پرداخت‌ یارانه‌ها و سیاست جدید دولت در این زمینه اظهار کرد: بارها بخش خصوصی نظر خود را در مورد ارز 4200 تومانی مطرح کرده است، اینکه بودن این ارز در سیستم خرید نهاده های دامی و بخش های دیگر ایجاد رانت و مشکل برای جامعه کرده است و خیلی‌ها سوء‌استفاده کردند برای صادرات محصولاتی که با ارز ارزان قیمت باید در اختیار مردم قرار می گرفت اما در نهایت به کشورهای دیگر صادرات می‌شد.
او افزود: از این رو این سیاست کار درست و خوبی بود. البته یک قشری از جامعه آسیب خواهد دید از وضعیتی که به وجود می‌آید. چون به هر حال برخی از اقلام با افزایش قیمت همراه می‌شود و دولت باید از این قشری که ممکن است آسیب ببیند حمایت کند که دولت با تدابیری که در نظر گرفته مطمئنا این کار انجام خواهد شد. امیدواریم این سیاست با برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده به درستی و با دقت اجرایی شود تا منابع کشور حفظ شود و مردم خودمان از امکانات موجود استفاده کنند.
خاکی تصریح کرد: معتقدم این سیاست درست بوده و حتی باید زودتر اتفاق می‌افتاده است، ولی الان هم دیر نیست و این سیاست باعث می‌شود که کالاهایی که صادر می‌شده و به خارج از کشور می‌رفته است حالا به دست مردم برسد. از نظر نظر بخش خصوصی این سیاست کاملا درست بوده و امیدواریم به خوبی هم به پایان برسد تا به قشر ضعیف جامعه کمک شود.
عضو اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: در حال حاضر با برنامه‌هایی که دیده شده باید دهک‌های ضعیف مورد حمایت قرار گیرند و باید به همین شکل کار به شکل کارشناسی جلو برود و دستگاه‌هایی که باید کمک کنند برای جلوگیری از رانت‌ها ورود کنند. کمک‌هایی که قرار است دولت انجام دهد در بخش نان، دارو و اقلام ضروری است، اقلامی که می‌تواند از این امکانات استفاده کنند. ما باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم که ایم امکانات از کشور خارج نشود و به دست مردم برسد تا عموم مردم بتوانند استفاده کامل را داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار