کد خبر: ۲۰۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
مدیرعامل گروه دارویی برکت در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی به ادعای یکی از بانک‌های غیردولتی درخصوص قرارداشتن نام این شرکت در لیست بدهکاران بانکی واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، اکبر برندگی،  مدیرعامل گروه دارویی برکت در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی به ادعای یکی از بانک‌های غیردولتی درخصوص قرارداشتن نام این شرکت در لیست بدهکاران بانکی واکنش نشان داد.

بنابراین گزارش در روزهای اخیر بانک اقتصاد نوین با اعلام نام بدهکاران بانکی ، نام گروه دارویی برکت را نیز در این لیست قرار داد که این موضوع با واکنش و تکذیبیه برکت روبرو شد.

در نامه مدیرعامل گروه دارویی برکت به رئیس کل بانک مرکزی آمده است: هرچند اعلام اسامی بدهکاران بانکی که دارای معوقات و اقساط سررسید گذشته باشند، جهت تنویر اذهان عمومی وصیانت از حقوق بیت‌المال کاری پسندیده است، لیکن افشا صرف بدهی مذکور بدون اشاره به محل مصرف آن و بازپرداخت اقساط در موعد مقرر، جای سواستفاده دشمنان و مخفی شدن متخلفین واقعی در حاشیه این جوسازی‌ها را باز گذاشته است.

در بخش دیگری از نامه اکبر برندگی آمده است: مطالبات شرکت‌های این هلدینگ از دولت معادل تسهیلات دریافتی از بانک‌ها می‌باشد ، با این تفاوت که تسهیلات مذکور توسط بانک‌ها با نرخ موثر بیش از ٢٣درصد با توثیق وثایق ملکی و مالی بیش از تسهیلات دریافتی، در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته و این درحالی است که مطالبات شرکت‌های این هلدینگ از دولت فاقد هرگونه بهره می‌باشد.

این نامه می‌افزاید: هلدینگ برکت متشکل از ١٧ شرکت عمدتاً بورسی و دارای بالغ بر ٥٠٠ هزار سهامدار می‌باشد که درعرصه تولید دارو در کشور فعالیت داشته و تاکنون نسبت به پرداخت دیون قانونی خود از جمله مالیات، بیمه و ... در موعد مقرر اقدام نموده است.

در ادامه آمده: تمام تسهیلات دریافتی از بانک‌ها صرف سرمایه در گردش شرکت‌های تولیدی و ایجاد زیرساخت و اتمام پروژه‌های تولید داروهای پیشرفته مانند تولید واکسن و داروهای ضد کرونا، سلول درمانی، بایوسیمیلار و... جهت تسهیل دسترسی بیماران به داروهای روز دنیا و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی و نیز اشتغال‌زایی گردیده است.

این نامه می‌افزاید:عدم بررسی دقیق در انتشار این لیست منجر به تشویش اذهان عمومی شده و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل گروه دارویی برکت خاطرنشان می کند: در لیست مذکور اشاره‌ای به بازپرداخت اقساط تسهیلات در موعد مقرر مطابق مصوبات ارکان اعتباری بانک‌ها و عدم وجود قسط معوق نشده است.

در خاتمه تأکید شده: ضمن ابراز تأسف از اشتباه صورت گرفته، امیدواریم با دستور قاطع جنابعالی تدبیری اندیشیده شود که اقدام انجام شده به جای مجازات عمده بدهکاران مشکل‌دار، مجموعه‌های تولیدی کشور نظیر گروه دارویی برکت که به ویژه در دوران شیوع و همه‌گیری کرونا حامی مردم بوده است را زیرسوال نبرده و ناخواسته درگیر حواشی و شایعات  نکند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار