کد خبر: ۲۰۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
وفور خودروهای چینی در نمایشگاه توانمندی های صنعت خودروی کشور!
چهارمین نمایشگاه خودرو تهران که از ۲۷ اردیبهشت آغاز به کار کرده، بیش از آنکه محلی برای نمایش توانمندی‌های صنعت خودروسازی ایران باشد، محملی برای خودنمایی خودروسازان چینی بوده است.

یک اتفاق عجیب در نمایشگاه خودروی ایران + عکس

چهارمین نمایشگاه خودرو که باید سال 98 برگزار می شد، به دلیل عدم استقبال خودروسازان، عدم حضور برندهای خارجی و شیوع بیماری کرونا در آن سال برگزار نشد و امسال با گذشت 2 سال  شاهد برگزاری چهارمین دوره این نمایشگاه با حضور 25 شرکت خودروساز داخلی و البته شرکت های مونتاژکننده خودرو از 27 تا 30 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب بودیم.

گفته شده، شرکت‌های خودروسازی با هدف نمایش میزان عمق ساخت داخل و ارایه راهکار‌های کاهش ارزبری برای قطعات و همچنین ارایه برنامه‌های کلان در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند و  بیش از 10 خودرو جدید نیز در این نمایشگاه معرفی شده است. البته آغاز فروش خودروسازان از طریق سیستم یکپارچه وزارت صمت باعث شده برنامه‌ریزی‌ها در خصوص فروش محصولات برخی خودروسازان در این نمایشگاه خودروی تهران منتفی شود.

همچنین برخی خودروسازان داخلی مانند گروه سایپا، خودروسازان بم، کرمان موتور و مدیران خودرو به دلیل عدم وجود محصول جدید جهت رونمایی و یا تعهدات معوق از حضور در نمایشگاه خودروی 1401 تهران انصراف دادند.

نکته بارز این نمایشگاه را باید حضور فعال شرکت های مونتاژکننده خودروهای چینی دانست، به نحوی که در آغاز ورود به نمایشگاه شلوغی غرفه  آنها به چشم می آید و سایر غرفه ها خلوت تر است.

هر چند بازدیدکنندگان می گویند، دلخوشی از چینی ها ندارند، معتقدند، با ممنوعیت واردات، خودروهای به روزی وارد بازار نمی شود و از آن طرف خودروهای وارداتی کارکرده هم رقم های بالایی دارند در نهایت مردم چاره ای جز خرید خودروهای چینی ندارند. 

بررسی ها نشان می دهد، خودروسازان چینی بیشتر به دنبال فروش محصول در بازار ایران هستند و کمتر توجهی به انتقال دانش فنی دارند. گواه این مطلب را باید حضور مقطعی خودروهای مختلف چینی در بازار عنوان کرد که در هر دوره در قالب طرح های پیش فروش در بازار عرضه شده و از آن طرف کمتر مشتری امکان دریافت این خودروها را پیدا کرده است.

به نوعی شرکت های مختلف در ایران ذائقه مردم ایران را به خوبی دانسته و با ورود خودروهای رنگارنگ چینی شاسی بلند درصدد فروش آنها در بازار هستند اما از آن طرف مشکل اساسی اینجاست که این خودروها هیچ خدمات پس از فروشی نداشته و در نهایت در قالب طرح های فروش به دست تمام متقاضیان نمی رسد.

در نمایشگاه امسال ایران‌ خودرو دو محصول چینی هایما 8S و هایما 7X رونمایی شد. علاوه‌براین تارا اتوماتیک، پژو 206 سقف شیشه‌ای و پژو 207 سقف قرمز نیز در کنار سایر محصولات این شرکت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

بهمن موتور نیز سدان جدید چینی رسپکت و دیگنیتی پرستیژ را به نمایشگاه آورده است و  شرکت ماموت نیز در کنار کلوت اتوماتیک از تیارا مکث موتور نیز رونمایی کرد.

در غرفه فردا موتور علاوه‌بر دو محصول چینی فردا 511 و فردا T5 شاهد یک ون چینی از دانگ‌فنگ نیز هستیم، که فردا موتور آن را M4 اف ام سی نامگذاری کرده است. کمی آن طرف‌تر در سایر غرفه‌ها لاماری محصول چینی ایما و پیکاپ جدید آمیکو آرتیستون هم حضور دارند.

به نظر می رسد، نمایشگاه امسال بیشتر برای چینی ها عایدی داشت و در سایر غرفه ها خبری از عرضه محصولات جدید و نمایش میزان عمق ساخت داخل نیست. همین موضوع بازدیدکنندگان را دلزده کرده و اعلام می کنند این نمایشگاه فقط برای خودروهای چینی است آنهم با قیمت های بسیار بالا که عموم مردم امکان خرید آنها را ندارند.   

این در حالی است که خودروسازان داخلی باید در شرایط فعلی که بازار کشور تشنه محصولات جدید است، با ارائه محصولات متنوع بستری را فراهم کنند تا بازار به سمت رقابتی شدن حرکت کند و مصرف کننده با تنوع بیشتر محصولات روبه رو باشد.
 

خودرو , خودرو , خودرو , خودرو , خودرو , خودرو , خودرو , خودرو , خودرو , خودرو , خودرو , خودرو ,

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار