کد خبر: ۲۰۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
لکسوس RX و آکورا MDX دو خودرو شبیه به هم اما همراه با تفاوت هایی هستند که آنها را در این گزارش بررسی کرده ایم.

لکسوس RX ۲۰۲۱ شروع قیمت رقابتی تری نسبت به آکورا MDX ۲۰۲۲ دارد؛ قیمت نسخه RX ۳۵۰ V ۶ با طول استاندارد از ۴۵ هزار و ۲۲۰ دلار شروع می‌شود، در حالی که قیمت RX ۳۵۰ L سه ردیفه ۴۸ هزار و ۵۰ دلار است.

قیمت RX ۴۵۰ h هیبریدی هم از ۴۷ هزار و ۸۲۰ دلار و RX ۴۵۰ hL از ۵۱ هزار و ۳۱۰ دلار شروع می‌شود. نسخه V ۶ بنزینی هم با قیمت ۴۶ هزار و ۹۰۰ دلار با تجهیزات مشابه RX ارائه می‌شود. در حالی که آکورا MDX با قیمت ۴۵ هزار و ۵۲۵ دلار در نسخه معمولی و ۵۶ هزار و ۲۵ دلار برای نسخه اسپرت عرضه می‌شود.

موتور پایه قدرتمندتری در لکسوس RX نسبت به آکورا MDX وجود دارد؛ هر دو مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک را ارائه می‌دهند. لکسوس با یک موتور ۳.۵ لیتری V ۶ با قدرت ۲۹۵ اسب بخار و MDX هم با یک موتور ۳.۵ لیتری V ۶ با قدرت ۲۹۰ اسب بخار ارائه می‌شود. برای لکسوس RX ۲۰۲۱ یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و برای آکورا MDX ۲۰۲۲ یک گیربکس اتوماتیک ده سرعته در نظر گرفته شده است.

آکورا MDX 2022 در مقابل لکسوس RX 2021 + فیلم
آکورا MDX 2022 در مقابل لکسوس RX 2021 + فیلم
 

پشت ردیف دوم صندلی‌های لکسوس RX ۲۰۲۱ نسبت به آکورا MDX ۲۰۲۲ فضای بار بیشتری وجود دارد و امکان حمل تجهیزات با وسایل بیشتر را فراهم می کند.

لکسوس RX فضای پای ۴۴.۱ اینچی در جلو، ۳۸.۰ اینچ در ردیف دوم و ۲۳.۵ اینچ در ردیف سوم ارائه می‌دهد در حالی که آکورا MDX ۲۰۲۲ فضای پای ۴۱.۶ اینچ در جلو، ۳۸.۵ اینچ برای ردیف دوم و ۲۹ اینچ دارد.

آکورا MDX 2022 در مقابل لکسوس RX 2021 + فیلم
آکورا MDX 2022 در مقابل لکسوس RX 2021 + فیلم
 

هر دو مدل مجهز به سیستم Apple CarPlay و Android Auto هستند تا در صورت نیاز راننده و سرنشینان را به تمام رسانه‌ها و برنامه‌هایی که ممکن است در طول مسیر به آن نیاز داشته باشند، متصل نگه دارند.

تریم‌های لکسوس RX ۲۰۲۱ با دو یا سه ردیف صندلی ارائه می‌شود، در حالی که آکورا MDX ۲۰۲۲ فقط سه ردیف صندلی دارد.

آکورا MDX 2022 در مقابل لکسوس RX 2021 + فیلم
آکورا MDX 2022 در مقابل لکسوس RX 2021 + فیلم
 

با وجود طراحی مجدد، MDX ۲۰۲۲ متفاوت از نسل قبل نیست؛ چراغ‌های جلو و عقب باریک و جلوپنجره برجسته‌ای که آکورا آن را "پنج ضلعی الماسی" می‌نامد، روی MDX به خوبی نمایان است.

هر MDX استاندارد با یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی ارائه می‌شود، در حالی که RX با صفحه نمایش ۸ اینچی عرضه می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار