کد خبر: ۲۰۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
شاخص بورس در اردیبهشت ماه توانسته بود حتی بالای یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد برسد اما در خرداد ماه با افت همراه شد و هم اکنون و فاصله ۵۰ هزار واحدی با روزهای مثبت اردیبهشت پیدا کرده است.

شاخص بورس از ابتدای هفته گذشته با افت قیمت در بسیاری از نماد‌ها مواجه شده بود، اما آخرین روز هفته با صعود همراه شد به طوری که بسیاری از سرمایه‌گذاران تصور کردند که اصلاح به اتمام رسیده است و دوباره شاخص کل بر مدار صعود بازگشت، اما امروز از همان ابتدای کار اکثر نماد‌ها با سقوط قیمت مواجه شدند و رشد قیمت دلار هم نتوانست جلوی ریزش شاخص بورس را بگیرد و با افت ۱۱ هزار و ۸۵ واحدی در رقم یک میلیون و ۵۵۳ هزار واحد آرام گرفت.
شاخص بورس در اردیبهشت ماه توانسته بود حتی بالای یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد برسد اما در خرداد ماه با افت همراه شد و هم اکنون و فاصله ۵۰ هزار واحدی با روزهای مثبت اردیبهشت پیدا کرده است.

در بازار بورس امروز ارزش معاملات روزانه نیز به ۶ هزار و ۳۷۲ میلیاردتومان افت پیدا کرد که نشانه کم رمقی بازار بورس است.
به نظر می‌رسد فعلا باید منتظر برگزاری مجامع و گزارش‌های سالانه بود و تاثیر‌های آن بر نماد‌های شاخص‌ساز مسیر جدید بازار بورس را تعیین می‌کند.
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۱۱۰۸۵ واحد کاهش به یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۴۰۱ واحد و ارزش روز بازار به ۶ هزار و ۱۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۲۷۱۰ واحد کاهش به ۳۷۹ هزار و ۸۲۹ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۴۲۵۲ واحد افت به ۴۳۲ هزار و ۵۴۲ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲۶۲۲ واحد افت به ۲۶۶ هزار و ۷۶۴ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۱۶۱۰۴ واحد کاهش به یک میلیون و ۹۶۷ هزار و ۷۴۷ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۱۰۰۴۵ واحد کاهش به یک میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۴۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۶۳۵۸ واحد افت به رقم ۲ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۷۷۱ واحد رسید.
نماد فولاد، خودرو، رمپنا، کچاد، شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایران داشت و شپنا، پارس، شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۹۰.۶۲ واحد رشد به رقم ۲۱ هزار و ۳۹۷ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون برگ سهم در قالب ۳۶۷ هزار و ۶۸۹ فقره به ارزش ۳ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار