کد خبر: ۲۰۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
بازار سرمایه در حالی امروز نیز با کاهش در شاخص ها مواجه شد که روند ورود پول به بورس نیز قطع شد، بازار امروز نیز با مازاد تقاضا بسته شد تا تعداد روزهایی که این اتفاق رخ داده است به بالای 29 روز متوالی برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس در حالی وارد هفته دوم خردادماه شده است که بازار سرمایه پس از 5 هفته رشد، در هفته ابتدایی خرداد با کاهش در شاخص‌های عملکردی روبرو شد.

امروز نیز بازار سهام روندی نزولی داشت و به نزدیکی سطح حمایت خود از نظر تکنیکال بازگشت. محدوده تکنیکال یک میلیون و 550 تا 560 هزار واحدی مهمترین حمایت برای شاخص کل بورس است.

البته نباید از حمایت شاخص کل هموزن نیز گذر کرد. این شاخص نیز در محدوده 430 هزار واحدی یک حمایت جدی دارد که در هفته گذشته فعال شده بود.

رشد شاخص و بازگشت آن به سمت بالا در آخرین روز کاری هفته امید را به معامله ‌گران برگرداند. خصوصا که تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر بود و شاخص کل هموزن نیز رشد کرد. بازار سهام امروز نیز با مازاد تقاضا بسته شد تا تعداد روزهایی که این اتفاق رخ داده است به بالای 29 روز متوالی برسد.

* خودرویی ها و پالایشی ها بورس را صعودی می کنند

مجید حسینی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره روند شاخص های عملکردی بورس گفت: شاخص پس از هر دوره صعودی به تعدیل و اصلاح نیاز دارد و افت شاخص در هفته گذشته و روز جاری، اصلاحی کوتاه‌مدت است.

وی ادامه داد: با توجه به روند نوسانی شاخص نمی ‌توان درباره شکل ‌گیری یک روند مشخص در بازار صحبت کرد. اگر نیروی صعودی در بازار شکل بگیرد شاخص می ‌تواند تحت تأثیر یک محرک بار دیگر به کانال 1.6 میلیون واحدی صعود کند.

حسینی با اشاره به این موضوع که در ماه های گذشته گروه‌‌های خودرویی و پالایشی محرک ‌های بازار بودند، تصریح کرد: در هفته های آینده نیز سهام این شرکت ها می‌تواند بازار را با صعود و رشد همراه کند.

* کاهش دسته جمعی شاخص های عملکردی بورس

شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز با افت 11 هزار و 110 واحدی روبرو شد و به سطح یک میلیون و 553 هزار و 376 واحد بازگشت. بازدهی این شاخص منفی 0.71 درصد بوده است.

شاخص کل هموزن نیز با کاهش چهار هزار و 253 واحدی به عدد 432 هزار و 541 واحد رسید. بازدهی این شاخص نیز منفی 0.97 درصد بود. شاخص فرابورس نیز با افت 90 واحدی به سطح 21 هزار و 397 واحدی کاهش یافت.

* رشد ارزش کل معاملات بازار سهام

ارزش کل معاملات بازار سهام در پایان معاملات امروز با رشد 17 درصدی به عدد 9 هزار و 351 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه نیز حدود 542 میلیارد تومان بوده است که سهم 5 درصدی از کل معاملات داشته است.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 3 درصدی نسبت به روز چهارشنبه به عدد پنج هزار و 423 میلیارد تومان کاهش یافت تا سهمش از کل معاملات بازار سرمایه به 57 درصد برسد.

* خروج پول توسط حقیقی ها در روز اول هفته

در جریان معاملات امروز، برخلاف روز چهارشنبه تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در بازار سهام منفی شد و حدود 451 میلیارد تومان پول از بورس توسط حقیقی ها خارج شد. گروه‌های فلزات اساسی و بانک ها و موسسات اعتباری بیشترین خروج پول را داشتند و گروه های سیمان، آهک و گچ و اطلاعات و ارتباطات شاهد بیشترین پول حقیقی بوده اند.

 

امروز نمادهای وبملت (بانک ملت)، فملی (ملی صنایع مس ایران) و بپاس (بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول را به نام خود ثبت کردند و سهم های سآبیک (سیمان آبیک)، بمپنا (تولید برق عسلویه مپنا) و آسیاتک (انتقال داده های آسیاتک) بیشترین ورود پول را داشته اند.

* کاهش ارزش صف های خرید بورس

در جریان معاملات امروز، تعداد 89 سهم با رشد قیمت روبرو شدند و 246 نماد نیز با کاهش قیمت بازار را به پایان رساندند. 30 سهم در پایان معاملات در صف خرید قرار داشته و 86 سهم نیز در صف فروش قرار گرفتند.

در پایان معاملات شنبه، ارزش صف ‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 224 میلیارد تومان شد. ارزش صف ‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 40 درصد افت کرد و در رقم 416 میلیارد تومان ایستاد، امروز برای 29 روز متوالی بازار با مازاد تقاضا بسته شده است.

نمادهای خگستر (گسترش ‌سرمایه ‌گذاری ‌ایران ‌خودرو)، خساپا (سایپا) و خودرو (ایران خودرو) بیشترین ارزش در صف فروش را داشتند و بیشترین صف خرید نیز به تفارس (تامین سرمایه خلیج فارس)، سآبیک (سیمان آبیک) و شپارس (بین‌ المللی‌ محصولات‌ پارس‌) تعلق داشت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار