کد خبر: ۲۱۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به جان باختن ۱۰ مسافر در سانحه صبح امروز قطار مسافری مشهد-یزد گفت: در بررسی اولیه مشخص شد برخورد بوم بیل‌مکانیکی در کنار خط‌آهن به لوکوموتیو و واگن‌های مسافری، موجب از خط خارج شدن ۵ واگن شده است.

علت خروج قطار مشهد - یزد از ریل اعلام شد

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به جان باختن ۱۰ مسافر در سانحه صبح امروز قطار مسافری مشهد-یزد گفت: در بررسی اولیه مشخص شد برخورد بوم بیل‌مکانیکی در کنار خط‌آهن به لوکوموتیو و واگن‌های مسافری، موجب از خط خارج شدن ۵ واگن شده است.

میرحسن موسوی درباره آخرین وضعیت سانحه قطار مسافری مشهد ـ یزد که بامداد امروز رخ داد اظهار کرد: بر اساس اطلاعات اولیه از محل، حدود ساعت ۰۵:۳۰ صبح امروز هنگام عبور قطار مسافری مشهد ـ یزد در بلاک عباس‌آباد ـ ریزو در منطقه طبس ۵ واگن مسافری از خط خارج شد که به دلیل برخورد با بیل مکانیکی در محل این اتفاق رخ داد.

وی توضیح داد: طبق اطلاعات ما این بیل مکانیکی در کنار خط بوده است که بیل آن به لوکوموتیو و واگن‌های مسافری برخورد می‌کند و ۵ واگن از خط خارج می‌شوند.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه این قطار ۳۴۸ نفر مسافر داشته است، گفت: طبق اعلام سازمان اورژانس ۱۰ نفر از مسافران این حادثه متأسفانه جان باخته‌اند و حدود ۱۲ نفر مصدوم داریم.

موسوی تأکید کرد: در حال حاضر از ایستگاه راه‌آهن طبس قطار فوق‌العاده به محل وقوع حادثه اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه راه‌آهن طبس منتقل کند و از آنجا با اتوبوس مسافران جابه‌جا می‌شوند.

وی افزود: کمیسیون عالی سوانح به محض دریافت اطلاعات اولیه به محل حادثه اعزام شده است.

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد :‌علت بروز این حادثه از سوی کمیسیون عالی سوانح مشخص خواهد شد و دلیل اصلی وقوع این حادثه پس از بررسی‌های کمیسیون اعلام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر این خط ریلی کماکان مسدود است گفت:‌ نیروهای امدادی و قطار نجات به محل حادثه اعزام شده‌اند.

بامداد امروز قطار مسافری مشهد ـ یزد به دلیل برخورد با بیل مکانیکی از خط خارج شد.

در همین رابطه سخنگوی اورژانس کشور جزئیات تازه ای از حادثه قطار مسافربری مشهد-یزد را تشریح کرد.

مجتبی خالدی با اشاره به جدیدترین خبر از وضعیت مصدومان حادثه خروج از ریل قطار مشهد – یزد، گفت: بر اساس اعلام قطعی و رسمی مسئولان حاضر در محل، تعداد فوتی‌ها همان ۱۰ نفر است، ۲۴ مصدوم که ۱۳ نفر آنها بدحال هستند.

وی ادامه داد: ۳۰ نفر نیاز دارند تا به بیمارستان برای گرفتن خدمات درمانی منتقل شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ۱۰ آمبولانس سر صحنه حضور دارند و ۴ آمبولانس هم مصدومان را به سمت بیمارستان‌ها انتقال داده‌اند.

خالدی افزود: سایر افرادی که سالم از قطار بیرون آورده شده‌اند، به طبس منتقل شده و تیم‌های روانشناس در حال پذیرایی از این افراد هستند.

وی اظهار کرد: عوامل حاضر در حادثه در حال کاور کردن فوتی‌ها هستند و به دلیل آنکه شدت حادثه بالا بوده و نمی‌توان اجساد را تشخیص داد، سه خودروی پزشکی قانونی هم برای انتقال جسدها به پزشکی قانونی در حال اعزام به صحنه هستند تا هر چه سریع‌تر هویت اجساد مشخص شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بالگرد طبس به منطقه رسیده و بالگرد گناباد و بیرجند در مسیر هستند، گفت: احتیاجی به انتقال مصدومان با بالگرد به بیمارستان نیست و بالگردها در حالت آماده‌باش برای انتقال مصدومان بین دو بیمارستان هستند.

به گفته وی، پزشک جراح و ارتوپد به منطقه اعزام شده و همچنین با سازمان انتقال خون هماهنگی‌های لازم برای دریافت گروه‌های مختلف خونی انجام شده است.

خالدی در پایان با اشاره به اینکه آنتن‌دهی و پوشش اینترنت محل حادثه به شدت ضعیف است، گفت: بیمارستان‌های طبس، گناباد و فردوس در حالت آماده‌باش کامل هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار