کد خبر: ۲۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: افراد سودجو با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور، با راه‌اندازی سایت‌های جعلی و تبلیغات مختلف در فضای مجازی مبنی بر «فروش و واگذاری سوالات کنکور» اقدام کرده‌اند.

علی عباسی‌کسانی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور، افراد سودجو با ادعای اینکه به سئوالات و طراحان سوال دسترسی دارند با ایجاد سایت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات گسترده، اقدام به اخاذی و فروش سوالات می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ باند در استان در این خصوص دستگیر شدند، گفت: این دسته از مجرمان به منظور جلب اعتماد آرم سازمان سنجش و یا دانشگاه‌های مربوطه را جعل کرد و خود را به عنوان مسؤول یا کارشناس سازمان سنجش معرفی می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: کلاهبردار در این روش قربانیان را به بهانه پرداخت هزینه به صفحات جعلی که فیشینگ هستند هدایت کرده و اطلاعات بانکی آن‌ها را سرقت و حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.

وی از داوطلبان خواست، گول تبلیغات دروغین و گزاف فروش سوالات کنکور را نخورند و با تکیه به دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

انتهای پیام/پ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار