کد خبر: ۲۱۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
این روزها با توجه به هزینه‌های بالای درمان، نیاز است که بیمه تکمیلی در کنار دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی باشد تا هنگام بروز بیماری نگرانی برای جبران هزینه‌های وجود نداشته باشد. دقت داشته باشید که اگر دچار بیماری شوید، بیمه تکمیلی درمان می‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را جبران کند و نگرانی خانواده بیمار را در جهت کاهش هزینه‌ها برطرف کند.

راه سریع برای گرفتن اصالت بیمه تکمیلی درمان از سنهاب

راه سریع برای گرفتن اصالت بیمه تکمیلی درمان از سنهاب

این روزها با توجه به هزینه‌های بالای درمان، نیاز است که بیمه تکمیلی در کنار دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی باشد تا هنگام بروز بیماری نگرانی برای جبران هزینه‌های وجود نداشته باشد. دقت داشته باشید که اگر دچار بیماری شوید، بیمه تکمیلی درمان می‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را جبران کند و نگرانی خانواده بیمار را در جهت کاهش هزینه‌ها برطرف کند.

در حقیقت خرید بیمه تکمیلییکی از مهم‌ترین قدم‌های سرمایه گذاری و آینده نگری برای حفظ سلامتی خواهد بود. هرچه در انتخاب بیمه تکمیلی درمان تکمیلی دقت بیشتری داشته باشید، هنگام بروز بیماری نگرانی کمتری خواهید داشت. البته که بهتر است به طور کلی این بیمه نامه را با توجه به شرایط جسمانی و مالی خود انتخاب کنید. در ادامه این مطلب درباره خدمات مختلف بیمه درمان، مزیت‌های بیمه تکمیلی و روش‌های استعلام بیمه‌های اتومبیل و بیمه تکمیلی درمان توضیحاتی خواهیم داد تا افرادی که تمایل دارند استعلام بیمه نامه خود را درزمان کوتاهی دریافت کنند، اطلاعات کافی داشته باشند. با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه تکمیلی درمان چیست؟

بیمه درمان تکمیلی، رشته بیمه‌ای زیرشاخه بیمه اشخاص است. این بیمه، ریسک‌های سلامتی و هزینه‌های بیماری‌های انسان، داروها، عمل‌های جراحی و خدمات پزشکی را پوشش می‌دهد. البته بیماری‌ها و خدمات پزشکی‌ای که بیمه تامین اجتماعی در قبال آن ها مسئولیتی تقبل نمی کند.دقت داشته باشید که برای گرفتن خسارت در بیمه تکمیلی درمان ابتدا باید قرارداد بیمه تکمیلی درمان را منعقد کرد و هر سال با توجه به مبلغ مشخص شده حق بیمه پرداخت شود. خرید این بیمه نامه یک نوع آینده نگری برای زمانی است که دچار بیماری شده‌اید و برای کاهش هزینه‌های خود، از این بیمه نامه استفاده خواهید کرد. بهتر است اگر برای سلامتی خود اهمیت قائل هستید، بیمه نامه درمان را خریداری کنید تا یک ضامن برای درمان بیماری و حفظ سلامتی خود داشته باشید.

راه سریع برای گرفتن اصالت بیمه تکمیلی درمان از سنهاب

بیمه تکمیلی هزینه های درمانی را پوشش می دهد

خدمات بیمه تکمیلی درمان تکمیلی کدام‌اند؟

قبل از اینکه برای گرفتن خسارت درمان اقدام کنید، بهتر است که انواع خدمات درمانی را بشناسید.

خدمات تشخیصی:

در بیمه تکمیلی خدمات تشخیصی به انجام آزمایش‌هایی گفته می‌شود که برای تشخیص بیماری از سوی پزشک تجویز شده است. به طور مثال: سونوگرافی، اسكن، آندوسكوپی، تست ورزش و نوار عصب عضله از جمله مواردی است که تحت پوشش این بیمه نامه قرار دارد.

برای اینکه بتوان هزینه‌های ایجاد شده از این خدمات را از بیمه‌گر دریافت کرد، باید مدارک مشخصی را به شرکت بیمه تحویل داد که عبارتند از:

  • اصل فاکتور و صورتحساب البته که کپی برابر اصل هم مورد قبول است.
  • دستور پزشک معالج الزامی ‌است.
  • کپی جواب آزمایش‌ها مانند: سونوگرافی، MRI و آندوسكوپی باید به پرونده اضافه شود.

جراحی‌های مجاز سرپایی و شکستگی‌ها:

در بیمه تکمیلی درمان جراحی‌های سرپایی و خدمات لیزرتراپی تحت پوشش قرار دارد و تمام هزینه‌ها با توجه به میزان سقف تعهدات بیمه‌گر پرداخت خواهد شد. در این مورد هم باید مدارک مورد نیاز را به شرکت بیمه تحویل داد که عبارتند از:

  • اصل گواهی پزشک با توجه به نوع صدمه و محل آن
  • فاکتور مبلغ پرداخت شده با ذکر نام بیمار و تاریخ مراجعه
  • عكس رادیو گرافی در مورد شكستگی‌ها
  • گواهی نوع درمان انجام شده

هزینه‌های بیمارستانی:

پرداخت خسارت و هزینه‌های درمان در بیمارستان، با توجه به میزان سقف تعهدات و مبلغ مشخص شده حق بیمه از سوی بیمه‌گزار بستگی دارد. تحویل مدارک با توجه به نوع بیمارستانی که بیمار برای درمان انتخاب می‌کند متفاوت خواهد بود.

برای دریافت هزینه‌های بیمارستان خصوصی مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • اصل صورتحساب بیمارستان با مهر و امضا حسابداری
  • گواهی مبلغ پرداخت شده توسط بیمه شده
  • کپی برابر اصل دفترچه بیمار در صورت استفاده از دفترچه درمانی
  • اصل تمام مدارک بیمارستانی مانند: شرح عمل جراحی، گواهی بیهوشی، گواهی ویزیت‌ها و آزمایشگاه

برای گرفتن خسارت درمان در بیمارستان‌های دولتی مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • اصل صورتحساب بیمارستان همراه مهر و امضا حسابداری
  • خلاصه پرنده بیمار یا شرح عمل (کپی این مدارک کفایت می‌کند)
  • گواهی مبلغ پرداختی بیمه شده

همچنین نکته بسیار مهم این است که در صورت مراجعه بیمار به بیمارستان‌های غیر طرف قرارداد بیمه‌گر، در ابتدا باید هزینه‌ها از سوی بیمه‌گزار پرداخت شود و بعد با تحویل مدارک، جبران خسارت انجام شود.

استعلام بیمه خودرو و بیمه تکمیلی درمان از سامانه سنهاب

بیمه مرکزی با توجه به اهمیت خرید بیمه‌های اتومبیل، بیمه تکمیلی درمان و بررسی اصالت بیمه‌گر‌ها، لازم دیده که سامانه‌ای را راه اندازی کند تا تمام افراد بتوانند در زمان کوتاهی استعلام بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه تکمیلی درمان و ... را دریافت کنند. می‌دانید که بیمه شخص ثالث جزو بیمه نامه‌های اجباری است که عدم خریداری آن با توقیف خودرو و جریمه همراه است. از این رو به راحتی می‌توان از طریق روش‌های مختلف و با مراجعه به سامانه سنهاب، سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه مرکزی ، استعلام انقضای بیمه نامه را دریافت کرد. به طور کلی از طریق روش‌های مختلف و استفاده از سامانه سنهاب استعلام بیمه نامه خوردو انجام می‌شود که عبارتند از:

  • استعلام بیمه ماشین با شماره بیمه‌ نامه
  • استعلام بیمه خودرو با کد یکتا
  • استعلام بیمه ماشین با VIN
  • استعلام بیمه خودرو با پیامک

راه سریع برای گرفتن اصالت بیمه تکمیلی درمان از سنهاب

روش هایی متفاوتی برای گرفتن استعلام بیمه تکمیلی وجود دارد

نحوه استعلام بیمه با پلاک خودرو

هنگام استعلام بیمه با پلاک خودرو کافی است که در ابتدا به سایت درگاه ملی خدمات دولت مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز مانند: شماره موتور، VIN،شماره شاسی، شماره بیمه نامه، شماره پلاک، کد ملی و شرکت بیمه را وارد کرده و از وضعیت بیمه نامه خودرو خود مطلع شوید.

همچنین برای وارد کردن پلاک خودرو کافی است که تنها عدد و حروف پلاک را وارد کنید. نیازی به وارد کردن کد شهر  یا پلاک نیست. به طور مثال: اگر شماره پلاک ماشین 345 ص 12 است، اول باید شماره ۳ رقمی ‌‌یعنی 345 را بنویسید و بعد حرف «ص» و بعد عدد 12 را وارد کنید.

از دیگر روش‌های استعلام بیمه موتور و بیمه اتومبیلمی‌توان مراجعه به کارگزاری‌های آنلاین بیمه مانند:سامانه بیمه دات کام اشاره کرد. کافی است وارد سایت بیمه دات شده و اطلاعات شخصی و بیمه‌ای خود را وارد کنید تا در زمان کوتاهی استعلام بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را دریافت کنید.

 

استعلام بیمه بدنه با پلاک ماشین

بیمه بدنه جزو بیمه نامه‌های اختیاری است، اما بسیاری از راننده‌ها و مالکان خودرو به اهمیت بیمه بدنه پی برد‌ه‌اند و می‌دانند که هنگام بروز حادثه می‌توان از این بیمه نامه برای جبران هزینه‌های ایجاد شده یاری گرفت.

به طور کلی این بیمه نامه در صورت مقصر بودن یا نبودن در حادثه، خسارت وارد شده  به بدنه خودرو را تا سقف تعهدات جبران خواهد کرد. با توجه به اینکه هزینه تعمیرات وسایل نقلیه زمینی رو به افزایش است، با خرید بیمه بدنه می‌توان میزان نگرانی‌ها را کاهش داد. از طرفی هنگام استعلام بیمه بدنه، کافی است که مانند روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث عمل کرد.

استعلام بیمه تکمیلی درمان

هنگام استفاده از سامانه سنهاب برای استعلام بیمه تکمیلی درمان کافی است که اطلاعات بیمه نامه و اطلاعات شخصی بیمه شده مانند: کد ملی، نام و نام خانوادگی را وارد کنید تا از میزان سقف تعهدات و استعلام بیمه تکمیلی درمان مطلع شوید.

سخن آخر

به طور کلی از طریق روش‌های گفته شده شرایط استعلام بیمه نامه میسر است و می‌توان از طریق استعلام از سامانه سنهاب اطلاعاتی مانند: سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه، مبلغ پرداختی خسارت و موعد انقضای بیمه‌نامه را مشاهده کنید. همچنین در سامانه سنهاب بیمه مرکزی، استعلام دریافت خسارت‌های انواع بیمه مانند:بیمه تکمیلی درمان هم امکان پذیر است و تمام بیمه‌گزار‌هامی‌توانند با اطمینان خاطر در کوتاه‌ترین زمان، بیمه‌نامه‌های خود را استعلام یا از سامانه های خرید آنلاین بیمه نظیر بیمه دات کام (bimeh.com)  کنند.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: