کد خبر: ۲۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
نمایندگان کارگران اعلام کرده‌اند هزینه‌های معیشت یک خانوار ۴ نفره در ماه از ۳ میلیون تومان گذشته در حالی که متوسط دریافتی ۱.۱ میلیون تومان است.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل ازمهر،نمایندگان کارگران در این هفته اعلام کرده اند اگر دولت بنا دارد پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده را برای کارگران و مشمولان قانون کار هم داشته باشد، تنها شکاف هزینه و درآمد خانوار را بیشتر خواهد کرد.
 
 سازمان جهانی کار اعلام کرده بیکاری جوانان رو به افزایش است و تعداد کارجویان جوان به ۷۳.۳ میلیون نفر رسیده، همچنین درایران صدها هزار جوان در انتظار شغل داریم و نرخ بیکاری آنها ۲.۵ برابر سایر گروه‌ها است.
 
كورش پرند؛ معاون وزیر کار با اشاره به موضوع بازتواني معتادان بهبود يافته از طريق مهارت آموزي توأم با كارآفريني پرداخت، گفت: در طرح ملي شيوع شناسي مصرف مواد مخدر در سال ۱۳۹۰ در بين جمعيت ۶۴-۱۵ ساله در كشور متأسفانه يک ميليون و ۳۲۵ هزار معتاد داريم كه از اين تعداد ۹۰.۷ درصد مرد و ۹.۳ درصد زن هستند.
 
کارگران می‌گویند هزینه‌های ماهیانه خانوار بالای ۳ میلیون، متوسط درآمدها ۱.۱ میلیون و حداقل مزد ۷۱۲ هزارتومان است و این مسئله باعث رواج برخی پدیده‌ها مانند چندشغله شدن افراد یا اشتغال خانوادگی شده است.
 
با وجود صورتجلسه افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن امسال کارگران در دی ماه ۹۳ و نامه وزیر کار به معاون اول رئیس جمهور برای تائید آن، مقامات کارفرمایی می‌گویند توافقی به این شکل نبوده و افزایش در کل اعمال شده است.
 
یک مقام مسئول در وزارت کار با اعلام برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی Job site برای ایجاد ارتباط بازارکار و دانشگاه‌ها، گفت: مراکز کاریابی الکترونیک می‌شوند.
 
مطالعات جدید نشان می‌دهد رکورد بیکاری فارغ‌التحصیلان روستایی مربوط به رشته‌های حقوق، صنعت و فرآوری، محیط زیست، بازرگانی، علوم اداری و مهندسی است و در این رشته‌ها بیشترین مشکل ورود به بازار کار وجود دارد.

برچسب ها: مزد ، معیشت ، خانوار
نام:
ایمیل:
* نظر: