کد خبر: ۲۱۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
فولاد خوزستان به‌ عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور، صبح امروز (دوشنبه) در اطلاعیه‌ای از حمله سایبری به این شرکت خبر داد و اعلام کرد تا اطلاع ثانوی به‌دلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نیست

ماجرای حمله سایبری به صنعت فولاد ایران چه بود؟

فولاد خوزستان به‌ عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور، صبح امروز (دوشنبه) در اطلاعیه‌ای از حمله سایبری به این شرکت خبر داد و اعلام کرد تا اطلاع ثانوی به‌دلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نیست اما خوشبختانه به دلیل قطعی مقطعی برق، خط تولید متوقف و آسیبی وارد نشده است. همچنین برخی شایعه‌ها پیرامون حمله سایبری به فولاد هرمزگان نیز شنیده می‌شد که این موضوع نیز توسط این شرکت تکذیب شد.

به گزارش ایسنا، فولاد خوزستان صبح امروز (دوشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که "به دنبال تهاجم‌های سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنابر ارزیابی کارشناسان ذی‌ربط، شرکت فولاد خوزستان بدلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. اما به دلیل قطع برق و متوقف بودن خط تولید، آسیبی متوجه خط تولید نشده است. "

این در حالیست که هنوز از جزئیات اطلاع دقیقی در دست نیست اما امین ابراهیمی-مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان- در این رابطه اظهار کرده است: ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه صبح امروز برخی از سیستم‌ها و تجهیزات شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفتند که خوشبختانه علیرغم حملات مذبوحانه صورت گرفته با اقدامات به‌موقع و هوشیاری موجود، این حمله ناکام ماند و هیچ خسارت و آسیبی به خط تولید شرکت فولاد خوزستان وارد نشد.

وی افزود: خط تولید شرکت فولاد در حال حاضر فعال است. تنها اختلال در سایت، کانال‌های اطلاع‌رسانی  و سامانه پیامکی این شرکت وارد شده که در حال برطرف شدن است. نخبگان و مسئولان در حال بررسی جزئیات بیشتر این اتفاق و رفع مشکلات هستند و تا آخر  پایان امروز وضعیت به روال عادی باز خواهد گشت. همه مجموعه‌های رسانه‌ای کشور توجه داشته باشند که اخبار منتشر شده در کانال تلگرامی شرکت فولاد خوزستان به دلیل هک شدن این کانال از سوی دشمنان، از تاریخ امروز تا اطلاع ثانوی معتبر نبوده و صحت هیچ یک از مطالب آن تایید نمی‌شود.

فولاد هرمزگان مورد حمله قرار نگرفته است

از سوی دیگر برخی شایعه‌ها پیرامون حمله سایبری به فولاد هرمزگان نیز شنیده می‌شد که این موضوع توسط این شرکت تکذیب شد.

 عطاء الله معروف‌خانی- مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان- ضمن تایید این موضوع اعلام کرده است: شرکت فولاد هرمزگان مورد حمله سایبری قرار نگرفته و همچنان مشغول به تولید است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار