کد خبر: ۲۱۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
در این اجلاس آنچه مورد بحث قرار می گیرد، علاوه بر رژیم حقوقی دریایی خزر و استفاده صلح آمیز با مقصد ارتقای امنیت در دریایی خزر، همکاری میان کشورها در حوزه حمل و نقل، ترانزیت، تجارت و هکاری میان کشورها در مدیریت منابع زنده در دریای خزر و حفظ محیط زیست و مانع شدن برای حضور بیگانگان در دریای خزر است

رئیس جمهور گفت: در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریایی خزر درباره رژیم حقوقی دریایی خزر، استفاده صلح آمیز با مقصد ارتقای امنیت در دریایی خزر، همکاری میان کشورها در حوزه حمل و نقل، ترانزیت، تجارت، مدیریت منابع زنده در دریایی و حفظ محیط زیست و مانع شدن برای حضور بیگانگان در دریای خزر بحث می شود.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی صبح امروز پیش از ترک تهران به مقصد عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان اظهار کرد: این سفر با دعوت رئیس جمهور کشور دوست و برادر ما ترکمنستان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر انجام می شود.

وی ادامه داد: دریای خزر میراث و سرمایه مشترک کشورهای ساحلی این دریا است و پیش از 270 میلیون جمعیت از این دریا بهره مند می شوند. ما روابط خوبی با کشورهای همسایه دریای خزر داریم لکن در این اجلاس آنچه مورد بحث قرار می گیرد، علاوه بر رژیم حقوقی دریایی خزر و استفاده صلح آمیز با مقصد ارتقای امنیت در دریایی خزر، همکاری میان کشورها در حوزه حمل و نقل، ترانزیت، تجارت و هکاری میان کشورها در مدیریت منابع زنده در دریای خزر و حفظ محیط زیست و مانع شدن برای حضور بیگانگان در دریای خزر است که مورد اتفاق همه کشورهای ساحلی است.

رئیسی افزود: علاوه بر شرکت در این نشست، ما گفت وگوهای دو جانبه با ترکمنستان خواهیم داشت. در 30 سال گذشته ارتباطات خوبی میان دو کشور وجود داشته است ولی در چند ماه اخیر شاهدیم که ترانزیت بین دو کشور، سوآپ گازی و ارتباطات تجاری و اقتصادی میان دو کشور برقرار شده است و شاخص ها در چند ماه گذشته نشان می دهد که ارتقای سطح روابط در سطوح اقتصادی و تجاری انجام شده است. ما امیدواریم که در این سفر هم جهات دیگری از مسائل اقتصادی و تجاری گشایش انجام شود و همکاری دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه ای وبین المللی افزایش یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار