کد خبر: ۲۱۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که عرضه قطعات یدکی خودرو به بازار از ۲۱ خردادماه به داشتن کد رهگیری مشروط است؛ بر این اساس از این تاریخ به بعد واحدهای صنفی باید از خرید اقلام بدون شناسه خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به واحدهای صنفی، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف کشور ابلاغ کرده است که در راستای اجرای طرح شناسه‌ و کد رهگیری کردن گروه کالایی قطعات یدکی و مصرفی وسائل نقلیه، مهلت مقرر جهت عرضه کالاهای فاقد کد رهگیری به بازار تا ۲۱ خردادماه امسال بوده که به پایان رسیده است. بر این اساس ضروری است که واحدهای صنفی از تاریخ فوق از خرید اقلام بدون شناسه از تولیدکنندگان و همچنین واردکنندگان خودداری کنند.

همچنین فروش این قطعات (بدون شناسه رهگیری) توسط اصناف به مصرف‌کننده، نهایت تا ۲۱ تیرماه جاری مجاز است و پس از آن امکان فروش و عرضه آن‌ها در بازار مستلزم داشتن کد رهگیری است.

یادآوری می‌شود که لوازم یدکی و قطعات خودرو در اولویت اجرای طرح مبارزه با قاچاق و تقلب قرار گرفته تا با اجرای این طرح با اولویت‌های تعیین شده، کاهش‌ آثار زیان‌بار کالای قاچاق در اقتصاد کشور اثرگذار باشد. ضمن اینکه اجرای این طرح علاوه بر آثار اقتصادی مبارزه با قاچاق کالا، از نظر امنیت خودرویی و قطعات مورد استفاده مردم نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در این رابطه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز تاکید کرده است که تمامی معاملات در سامانه جامع تجارت ثبت خواهند شد و با خرید و فروش قطعات خودرو فاقد شناسه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. ضمن اینکه طی اولین هفته اجرای آن بالغ بر ۶۰ هزار شناسه کالا صادر شده است.

برچسب ها: قطعات یدکی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار