کد خبر: ۲۱۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
مدیر عامل پست بانک:
مدیر عامل پست بانک گفت: در سه سال اخیر، یک ریال اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته‌ایم.

یک ریال اضافه برداشت از بانک مرکزی نداریم

بهزاد شیری اظهار کرد: در سه سال اخیر، نام پست بانک یک روز هم در لیست اضافه برداشت از بانک مرکزی قرار نگرفته و یک ریال اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته است. البته، ممکن است که خط اعتباری گرفته باشد اما اضافه برداشتی ندارد.

وی درباره میزان تسهیلات پرداختی این وام در حوزه کمک ودیعه مسکن و ازدواج گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال، ۲۹۴۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۳۹۷.۱ میلیارد تومان پرداخت شده و حدود ۳۷۰ فقره تسهیلات کمک ودیعه مسکن به متقاضیان داده شده است.

طبق گزارش پست بانک درباره عملکرد و اقدامات در سه ماهه ابتدایی امسال، در حال حاضر این بانک  ۶۰۰ باجه روستایی دارد و از ۱۴ میلیون حساب بانکی، معادل ۱۱ میلیون و ۲۰۰ حساب بانکی روستایی دارد. همچنین، از سوی این بانک در سال گذشته ۲۱.۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و در سال جاری نیز، ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی دارد.

علاوه بر این، در حال حاضر نسبت مطالبات غیرجاری این بانک ۳ درصد است و در پایان سال گذشته نیز این رقم ۲.۴ درصد بوده است.

براساس اعلام پست بانک، مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول به ترتیب ۴۵، ۱۶ و ۳۹ درصد است. حوالجات ارزی این بانک در ابتدای سالجاری رشد ۷۸ درصدی در حجم و از نظر تعدادی نیز نزدیک به ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

همچنین، تعداد خودپردازها، پایانه‌های فروشگاهی و پایانه شعب به ترتیب معادل ۷، ۳۳ و ۶ درصد رشد داشته که تعداد تراکنش اینترنت و همراه بانک رشد ۱۰۰ درصدی داشته و از ۱۸ به ۳۶ میلیون فقره در سال گذشته رسیده است.

لازم به ذکر است که براساس آخرین ارزیابی دولت الکترونیک، پست بانک رتبه ۶ را کسب کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: