کد خبر: ۲۱۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی شنبه (۱۵ مردادماه) و شکل‌گیری توده گرد وخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به نوار غربی کشور خبرداد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه(۱۱ مردادماه) در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب فارس، اردبیل، ارتفاعات هرمزگان و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، بارش پراکنده با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:چهارشنبه تا جمعه(۱۲ تا ۱۴ مردادماه) در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا شنبه(۱۵ مردادماه) با ورود سامانه بارشی جدید به‌تدریج در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل دریای خزر، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده نواحی شمال شرق، شرق به‌ویژه منطقه زابل، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت با شکل‌گیری توده گردوخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به نوار غربی کشور در این نواحی کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی انتظار می رود.

ضیاییان افزود: از امروز تا شنبه (۱۱ تا ۱۵ مردادماه) شرق دریای عمان و شنبه دریای خزر مواجه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مردادماه) صاف تاکمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ مردادماه) صاف تاکمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای  ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۱ و ۱۲ مردادماه) اهواز با دمای ۴۶ و۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز(۱۱ مردادماه) اردبیل، زنجان ، شهرکرد و یاسوج با  دمای ۱۶ درجه سانتیگرد و فردا( ۱۲ مردادماه) اردبیل،شهرکرد،کرمان و همدان با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار