کد خبر: ۲۱۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی گفت: نقص فنی در چرخ هواپیما علت اصلی ترکیدگی لاستیک هواپیمادر فرودگاه مشهد بوده و در این حادثه باند فرودگاه مشکلی نداشته است.

آقای حسن رضایی فر گفت: موضوع ترکیدگی لاستیک فرودگاه مشهد در هواپیمایی سپهران کاملا نقص فنی بود. مشکلی در منفذ تامین هوای چرخ هواپیما ایجاد و باد تایر یکی از چرخ های هواپیما خالی شده بود. این ترکیدگی هیچ ارتباطی به فرودگاه ندارد و باید موسسات تامین و نگهداری چرخ هواپیما ها پیشگیری های لازم را در این خصوص انجام دهند.

مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی درباره مشکل ترکیدگی چندین لاستیک هواپیما در فرودگاه مشهد سازمان هواپیمایی کشور یک بخشنامه را صادر کرده که در آن از تمامی منظرها توصیه های ایمنی صادر شده و جوانب مختلفی از جمله بهره برداری، عملیات و تعمیرات نگهداری هواپیما و همچنین بهره برداری فرودگاه ها توصیه های ایمنی را ارائه کرده ایم.

طی روزهای گذشته دو پرواز با مشکل در لاستیک هواپیما مواجه شدند که خوشبختانه هیچ آسیبی به مسافران وارد نشد همچنین چند روز پیش هم هواپیمایی آتا در هنگام نشستن هواپیما با مشکل ترکیدگی لاستیک هواپیما روبرو شد.

برچسب ها: هواپیما ، نقص فنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار