کد خبر: ۲۱۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
ایرنا نوشت: مدیرکل استاندارد استان تهران از توقیف انواع مواد غذایی غیراستاندارد از بازار انبار نفت تهران همزمان با توزیع نذورات در ایام محرم خبر داد.

«عباس نوری» با تاکید بر اجباری بودن استاندارد انواع خرما، افزود: بازرسان استاندارد در منطقه انبار نفت تهران که بورس فروش عمده مواد غذایی در تهران است، انواع خرمای غیراستاندارد از جمله خرمای کبکاب با نام تجاری «چکینه»، خرمای رطب با نام‌ تجاری «پویا»، خرمای مضافتی با نام‌های تجارتی IBEK، «ضیافت» و «حلما» شناسایی و توقیف کردند.

وی با هشدار به شهروندان درخصوص غیراستاندارد بودن برخی زعفران‌هایی که در ایستگاه‌های مترو و نانوایی‌ها عرضه می‌شود، ادامه‌داد: در این بازرسی‌ها، همچنین چهار برند زعفران غیراستاندارد با نام‌های تجاری «بهمنان»، «ممتاز قائنات»، «باغ گل» و «هدیه طلا» توقیف شد.

نوری با توصیه به شهروندان و برگزارکنندگان مراسم‌های عزاداری ومتولیان هیات‌ها درخصوص خرید مواد غذایی استاندارد، تاکید کرد: کیک با نام تجارتی «صحبتی»، قند با دو نام تجارتی «سبزچین» و «بندسی» و شکر با نام تجارتی «سفید کندوان» نیز غیراستاندارد شناخته شد.

لازم به ذکر است، واحدهای صنفی متخلف متعهد شدند در مدت هفت روز همه این محصولات غیراستاندارد را مرجوع و مستندات خود را به اداره‌ کل استاندارد استان تهران ارائه کنند.

بیشتر بخوانید:

۲۷۱ ۴۶

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار