کد خبر: ۲۱۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
پالت ‌های صنعتی یکی از قطعات بسیار مهم و کاربردی می‌باشند که برای حمل‌ و نقل و انتقال محصولات در انبار های صنعتی، از آن ‌ها بهره گرفته می‌شود. این محصولات نیز درست مانند هر محصول دیگری دارای انواع گوناگون و متفاوتی می‌باشند که هر کدام از آنها برای اهداف خاصی تهیه شده‌اند‌‌. ما در این محتوا قصد داریم برای شما به بررسی تفاوت پالت پلاستیکی با پالت چوبی بپردازیم.

پالت ‌های صنعتی یکی از قطعات بسیار مهم و کاربردی می‌باشند که برای حمل‌ و نقل و انتقال محصولات در انبار های صنعتی، از آن ‌ها بهره گرفته می‌شود. این محصولات نیز درست مانند هر محصول دیگری دارای انواع گوناگون و متفاوتی می‌باشند که هر کدام از آنها برای اهداف خاصی تهیه شده‌اند‌‌. ما در این محتوا قصد داریم برای شما به بررسی تفاوت پالت پلاستیکی با پالت چوبی بپردازیم. 

 در این بررسی مشخص میشود که هر کدام از این محصولات چه ویژگی ‌هایی دارند و در چه زمینه‌ هایی استفاده می‌شوند. به‌ طور کلی پالت ها به دلیل انتقال امن و راحت‌تر محصولات، کاهش هزینه‌ های حمل ‌و نقل، ذخیره‌ سازی مهندسی شده و مرتب، کاهش میزان آسیب وارد شده به کالا هنگام حمل ‌و نقل و ... استفاده‌ های گسترده‌ای در ذخیره‌ سازی و انبارداری دارند‌. در این مطلب برخی از پرطرف‌دارترین انواع پالت ها را بررسی میکنیم.

تفاوت پالت چوبی و پلاستیکی شاپینگ پلاست

پالت پلاستیکی 

پالت پلاستیکی یکی از انواع پرطرف‌دار پالت ها می‌باشد که می‌تواند برای انبارداری در محیط‌ های مرطوب گزینه بسیار مناسبی باشد. شاید استحکام این محصول از انواع دیگر پالت‌های کمتر باشد، اما ویژگی ‌های منحصر به‌ فرد آن باعث شده تا این نوع پالت استفاده‌ های گسترده‌ای در صنایع داشته باشد. برای مثال یکی از مواردی که می‌تواند به‌ عنوان مزایای پالت پلاستیکی شناخته شود، قابلیت تولید با ویژگی ‌های منحصر به‌ فرد می‌باشد. این نوع پالت ها می‌توانند با توجه به زمینه استفاده در ضخامت‌ های و اندازه‌ های گوناگونی تولید شوند. علاوه‌ بر این موارد، این پالت ها در رنگ‌بندی‌ های گوناگونی تولید میشوند که این‌ موضوع باعث می‌شود زیبایی محیط انبار بیشتر شود. طبق آمار ها، خرید انواع پالت های پلاستیکی معمولاً برای سردخانه‌ ها، انبار های مربوط به صنایع آرایشی، بهداشتی و مواد غذایی و کالا های کاغذی انجام ‌شده است. این پالت ‌ها در اسکله ‌ها محل های بارگیری نیز استفاده نسبتاً گسترده‌ای دارند. 

 

پالت چوبی 

قبل ‌از صحبت در رابطه با تفاوت پالت پلاستیکی با پالت چوبی، بهتر است که برای شما ویژگی‌ های پالت چوبی را نیز بیان کنیم. پالت ‌های چوبی نسبت‌ به سایر پالت ها، مقاومت بالا و وزن پائین‌تری دارند. همچنین انواع متفاوت پالت چوبی در صورت خرابی می‌توانند به ‌راحتی تعمیر شوند و دوباره به چرخه استفاده بازگردند. البته این نوع پالت ها به دلیل ویژگی ‌های ساختاری برای محیط ‌های مرطوب و محیط‌ هایی که از مواد شیمیایی قوی در آن ‌ها بهره گرفته می‌شود، مناسب نیستند. این موضوع به این دلیل است که پالت های چوبی مقاومت چندانی در برابر فاکتور رطوبت و برخی مواد شیمیایی ندارند. 

هر آنچه که باید در مورد پالت های چوبی و پلاستیکی بدانید

بررسی تفاوت پالت پلاستیکی با پالت چوبی

بعد از صحبت در رابطه با کارکرد پالت ها و بررسی انواع متفاوت این محصولات، بهتر است که برای شما تفاوت پالت پلاستیکی با پالت چوبی را بیان کنیم. البته به این ‌موضوع توجه داشته باشید که پالت‌ های استفاده ‌شده در صنایع، تنها به این دو موردی که ما گفتیم محدود نمی‌شوند. پالت ‌های فلزی نوع دیگری از پالت ها هستند که استفاده گسترده‌ای در صنعت دارند. 

هزینه 

مورد اولی که می‌تواند به ‌عنوان تفاوت این دو پالت شناخت می شود، تفاوت هزینه است. پالت چوبی در مقایسه با پالت پلاستیکی بسیار کم‌هزینه‌تر است و شما با استفاده از این محصول می‌توانید در بودجه خودتان صرفه ‌جویی بسیار زیادی داشته باشید. 

 

دوام و کارکرد 

مورد دیگری که به‌ عنوان تفاوت پالت پلاستیکی با پالت چوبی از آن یاد می‌شود، دوام و مقاومت این پالت ها می‌باشد. طبق تحقیقات انجام‌ شده، پالت چوبی می‌تواند وزن نسبتاً بیشتری را در مقایسه با پالت پلاستیکی تحمل کند. همچنین اگر این پالت ‌ها به ‌صورت دقیقی تولید شوند، به دلیل وجود اصطکاک کافی می‌توان با خیال راحت‌تری محصولات را با استفاده از این پالت ها جابجا کرد. اما از طرف دیگر پالت پلاستیکی در برابر عوامل محیطی دوام بیشتری دارد و طول عمر آن نیز بیشتر است.

خرید آنلاین پالت پلاستیکی شاپینگ پلاست

قابلیت تعمیر 

پیشتر برای شما گفتیم که انواع متفاوت پالت چوبی می‌توانند به ‌راحتی تعمیر شوند و دوباره مورد استفاده قرار بگیرند. اما پالت‌ های پلاستیکی این ‌گونه نیستند. اگر این محصولات به هر دلیلی بشکنند یا حالت بگیرند، دیگر نمی‌توانند از آن ‌ها استفاده کرد و باید این محصولات را دور انداخت. تنها روشی که می‌تواند به شما کمک کند دوباره از پالت ‌های پلاستیکی استفاده کنید، ذوب کردن آن‌ ها و قالب‌ گیری دوباره می‌باشد.البته وجود قابلیت بازیافت از پالت های پلاستیکی ویژگی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته است.

 

زمینه استفاده هر کدام از محصولات 

پالت‌ های تولید شده به واسطه ویژگی ‌های منحصر به ‌فردشان، در زمینه‌ های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس مورد دیگر از تفاوت پالت پلاستیکی با پالت چوبی، زمینه استفاده می‌باشد‌. برای مثال پالت‌ های پلاستیکی می‌توانند به‌ خوبی برای نگهداری مواد شیمیایی و غذایی مورد استفاده قرار بگیرند. از طرف دیگر پالت ‌های چوبی برای محصولاتی مناسب می‌باشند که برای حمل آن‌ ها نیاز به اصطکاک بیشتری است و سنگین‌تر می‌باشند. علاوه‌ بر توجه به ویژگی ‌های ساختاری پالت و دوام آن‌ ها، شما باید هنگام انتخاب پالت مورد نظر، به نوع محصولی که قرار است جا به جا شود نیز توجه داشته باشید.

برای مثال پالت‌ های چوبی دارای لبه ‌های تیزی می‌باشند که این لبه‌ های تیز می‌تواند به برخی کالا ها آسیب وارد کند. مثلاً قوطی ‌های رنگ و محصولاتی که با قوطی ‌های فلزی نسبتاً نازک تولید می‌شوند با کوچک‌ترین ضربه دچار آسیب می‌شوند. برای جلوگیری از ایجاد آسیب‌ های بیشتر و همچنین ضرر و زیان‌ های مالی، بهتر است که هنگام جابه‌جایی این محصولات از انواع پالت‌ های پلاستیکی بهره ببرید‌. این مثال یک مثال ساده از اهمیت انتخاب پالت مناسب برای جابجایی بار می‌باشد.

فروش انواع پالت های پلاستیکی شاپینگ پلاست

 

جمع ‌بندی 

به‌ طور کلی در این‌ موضوع که انواع متفاوت پالت ها کاربرد گسترده‌ای در صنعت دارند، شکی نیست؛ اما هر کدام از این محصولات به واسطه ویژگی‌ هایی که دارند،  در زمینه‌ های گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرند‌. استفاده مناسب و اصولی از انواع پالت ها، می‌تواند به شما کمک کند تا به‌ نحو احسن از ظرفیت ‌های موجود بهره ببرید.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار