کد خبر: ۲۱۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
سرمربی کروات تیم ملی در جلسه با نایب رییس اول فدراسیون فوتبال از تصمیم برای بازگرداندن کی‌روش و پایان ماموریت خود در تیم ملی مطلع شد.

اسکوچیچ از برکناری خود مطلع شد!

سرمربی کروات تیم ملی در جلسه با نایب رییس اول فدراسیون فوتبال از تصمیم برای بازگرداندن کی‌روش و پایان ماموریت خود در تیم ملی مطلع شد.

بعد از جلسه روز گذشته هیات رییسه فدراسیون فوتبال و ماموریت آن‌ها به مهدی تاج برای مذاکره با کارلوس کی‌روش و بازگرداندن این مربی پرتغالی به راس نیمکت تیم ملی ایران، دراگان اسکوچیچ در جلسه با مهدی محمدنبی به طور رسمی در جریان تصمیم فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

اسکوچیچ بعد از این که از طریق نزدیکان فدراسیون و مصاحبه مهدی تاج در برنامه رادیویی در جریان اتفاقات مربوط پیرامون نیمکت تیم ملی قرار گرفت، کادرفنی را که مشغول آنالیز بازی‌های لیگ برتر بودند، تعطیل کرد و خودش برای پیگیری موضوع در جلسه‌ای با محمدنبی، نایب رییس اول این فدراسیون حاضر شد.

نبی در این جلسه تصمیم هیات رییسه برای تغییر و تحولات روی نیمکت تیم ملی را به این مربی ابلاغ کرد که او به‌زودی جای خود را به مربی دیگری خواهد داد. تصمیم فدراسیون برای مذاکره با سرمربی جدید بدون اطلاع قبلی به اسکوچیچ موجب ناراحتی و دلخوری دراگان اسکوچیچ شد و او فرصتی هم برای خداحافظی با شاگردان خود در تیم ملی نخواهد داشت. فدراسیون به اسکوچیچ اعلام کرد که تمام حق و حقوق قانونی این مربی را هم مطابق قرارداد پرداخت خواهند کرد.

این در حالی است که دقایقی بعد از جلسه با اسکوچیچ اعلام شد که کارلوش کی‌روش پس از حدود سه سال و ۸ ماه دوری از فوتبال ایران بار دیگر به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران انتخاب شده تا هدایت ملی‌پوشان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بر عهده داشته باشد.

محمد جماعت مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران با اعلام این خبر در توئیتر نوشت: "فدراسیون جهت تلاش‌های بی‌وقفه و صعود به جام جهانی قدردان دراگان اسکوچیچ خواهد بود اما با تصویب هیات رییسه کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی جدید انتخاب شده است. امیدواریم بازی‌های تیم ملی مانند دو جام جهانی قبل با سرمربی‌گری‌ کی‌روش موجب رضایت و خشنودی مردم شده و نمایش قابل افتخاری را ببینیم".

 برخی از پیشکسوتان و کارشناسان این اتفاق را شبیه یک کودتای نرم در فدراسیون فوتبال تعبیر کرده اند و معتقدند بازگشت کارلوس کیروش که هشت سال نیمکت تیم ملی را در اختیار داشت و در جام ملت ها و جام جهانی با حذف از گروه هیچ افتخار و جامی نتوانست برای ایران به ارمغان بیاورد یک دور باطل است. 

کی‌روش پس از حضور ۸ ساله‌اش روی نیمکت تیم ملی ایران،‌ هدایت کلمبیا را بر عهده گرفت اما نتوانست موفقیتی کسب کند و پس از آن نیز به عنوان سرمربی تیم ملی مصر انتخاب شد و توانست این تیم را نایب قهرمان جام ملت های آفریقا کند اما با شکست در پلی‌آف صعود به جام جهانی در برابر سنگال، نتوانست این تیم را راهی قطر کند و از سمتش اخراج شد.

این مربی پرتغالی جانشین اسکوچیچ شد. مربی‌ای که در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ روی نیمکت تیم ملی نشست و توانست بعد از نتایج نامطلوب ویلموتس با تیم ملی ایران، با درخشش در مقدماتی جام جهانی، ایران را راهی قطر کند.

بسیاری نگران هستند با این جا به جایی بعد از روی کار آمدن تاج دوباره فاجعه قرارداد ویلموتس تکرار شده و فوتبال ایران دوباره متضرر شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار