کد خبر: ۲۱۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
دستور رییس جمهور برای بررسی حادثه
در پی انتشار خبری پیرامون وقوع عارضه جسمی برای خانم مهسا امینی در یکی از مراکز پلیس، علی صالحی دادستان تهران ضمن اعلام ورود دادستانی به این پرونده از دستور تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد پزشکی پرونده خبر داد.

کارگروه ویژه پزشکی قانونی برای بررسی وضعیت مهسا امینی تشکیل شد

به گزارش قوه قضاییه «کارگروهی ویژه از پزشکی قانونی تشکیل شده تا شرایط جسمی مهسا امینی را از نظر پزشکی مورد معاینه و بررسی های دقیق تخصصی و کارشناسی قرار دهند.

این کارگروه با دعوت از کادر درمان مهسا امینی و با حضور کارشناسان  و متخصصان مجرب پزشکی قانونی فعالیت خود را آغاز و آخرین وضعیت جسمی وی را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند.

دادستان تهران تاکید نموده مشخص شود انتقال این خانم به مرکز پلیس از لحاظ پزشکی، چقدر در وقوع این حادثه موثر بوده است. همچنین از طرف دادستان تهران بازپرس ویژه و تیم مجربی برای بررسی ابعاد این پرونده تعیین گردیده است.»

در همین رابطه رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران شانگهای در ازبکستان به سر می برد به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای "مهسا امینی" دستور پی گیری و بررسی صادر کرد.

در پی دستور رییس جمهوری وزیر کشور، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور را مسئول رسیدگی به حادثه «مهسا امینی» کرد و خطاب به سید مجید میراحمدی تاکید کرد: با توجه به دستور رییس جمهوری در خصوص حادثه پدید آمده برای خانم مهسا امینی، علت حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را به اینجانب گزارش کنید.

مهسا امینی دختر جوان بیست و دو ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته جاری از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت و به دنبال آن اعلام شد نام برده همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران به  دچار سکته شده و به بیمارستان کسری منقل و در کما به سر می‌برد.

پلیس تهران نیز روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار