کد خبر: ۲۱۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
رئیس سازمان مدیریت بحران از اعلام آماده‌باش این سازمان به دستگاه‌های امدادی و خدماتی در پی وقوع زمین لرزه در خوی خبر داد.

اعلام آماده‌باش ۲۴ ساعته مدیریت بحران در پی زمین‌لرزه خوی

زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۵.۴ ریشتر در حوالی خوی استان آذربایجان غربی به ثبت رسید.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۰۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه ۱۳ مهرماه این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

محمد حسن نامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری در آذربایجان غربی، حوالی خوی اظهار کرد: ساعت ۳:۵۱ بامداد امروز، ۱۳ مهرماه، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر،  عمق ۱۰ کیلومتری زمین در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی را لرزاند.

وی ادامه داد: این زمین لرزه در محدوده ۷ کیلومتری خوی، آذربایجان غربی، ۳۰ کیلومتری ایواوغلی، آذربایجان غربی و ۳۸ کیلومتری تسوج، آذربایجان شرقی رخ داده است. این زمین لرزه تا کنون حدود ۳۰ پس‌لرزه نیز داشته است. 

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به پس لرزه‌های رخ داده بعد از وقوع این زمین لرزه اظهار کرد: پس از وقوع زلزله بلافاصله با دستور آقای استاندار تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در شمال و مرکز استان به حالت آماده‌باش در آمدند و عملیات ارزیابی توسط همکاران بخشداری، دهیاران و هلال احمر صورت گرفت که ترک‌هایی جزیی در برخی واحدهای روستایی گزارش شد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران، ۲۵ خانه نیز بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

وی گفت: برق شهر نیز بلافاصله با تلاش همکاران اداره برق وصل شد. 

نامی تاکید کرد: در پی وقوع این زمین لرزه حدود ۳۹۰ نفر مصدوم شدند که از این تعداد، ۱۳۵ نفر بستری شدند. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه از اعلام آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی و خدماتی سطح کشور خبر داد و گفت: لازم است که هوشیاری خود را برای آمادگی بیشتر در برابر این دسته از حوادث حفظ کنند. در واقع همواره لازم است که مردم عزیز برای مقابله با حوادث طبیعی آمادگی لازم را داشته باشند. همچنین در راستای خدمت رسانی هر چه سریع تر، به تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در مناطق تحت تاثیر زلزله اعلام کردیم که تا ۲۴ ساعت آینده در آماده‌باش کامل باشند و تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار