کد خبر: ۲۱۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۲
ایرنا نوشت: مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی حذف قیمت‌گذاری دستوری را گامی رو به جلو در اقتصاد کشور دانست و گفت: ورود صندوق توسعه ملی به بازار می‌تواند کمک کننده به ورود نقدینگی در بورس، جذابیت بازار سهام و عمق بخشیدن به بازار باشد که از وعده‌های دولت سیزدهم در بازار بوده است.

وحید شقاقی شهری به صعود دوباره شاخص بورس در بازار اشاره کرد و افزود: در چند وقت گذشته اقداماتی از سوی مسوولان حاضر در دولت و نیز سازمان بورس برای حمایت از سهامداران خرد انجام شد که این اتفاق توانست با اثر مثبت بر روند معاملات بازار همراه شود.

وی معتقد است که بهتر است در راستای بهبود وضعیت بازار تشکلی برای سهامداران خرد وجود داشته باشد تا بتوان از این طریق اقداماتی را برای دفاع از حقوق سهامداران خرد در دستور کار قرار داد.

شقاقی شهری به استفاده از برخی رویه‌ها در بازار سهام برای ایجاد ثبات معاملات بورس تاکید کرد و گفت: تلاش‌های صورت گرفته در راستای افزایش دامنه نوسان از جمله اقداماتی بود که برای بهبود وضعیت بازار در دستور کار قرار گرفت که این اتفاق می‌تواند زمینه ساز افزایش جذابیت در معاملات بازار باشد.

میخوای تو دوره‌های آموزش تعمیرات ماینر با کمترین هزینه شرکت کنی؟ فرمو پر کن

مشاور وزیر اقتصاد ادامه داد: بخشی از مسایل حاضر در بازار و نیز رفع آنها فقط مربوط به یک سازمان و وزارتخانه نیست، بلکه باید در خصوص مسایلی مانند حذف قیمت‌گذاری دستوری، جلوگیری از تغییرات مکرر سیاست گذاری‌ها و مقررات در درون دولت و حتی سه قوا به اجماع نظر برسند؛ چراکه این امر می‌تواند کمک‌کننده در پیش‌بینی پذیری بازار و نیز ایجاد ثبات در معاملات بورس باشد.

وی اظهار داشت: برخی از مسایل مانند شفافیت نهاد ناظر، تقویت نهاد ناظر، اصلاح برخی نهادها مانند صندوق تثبیت بازار سرمایه، بازارگردان‌ها باید در درون بازار در دستور کار قرار بگیرد که این امر هم می‌تواند کمک‌کننده در افزایش شفافیت بازار باشد.

بازار سهام جذاب است

شقاقی شهری بیان کرد: بازار در چند وقت گذشته به کف معاملات خود رسید و اکنون در مرحله جذابی قرار گرفته است که در این راستا باید تلاش شود تا بازار مسیر رشد و بهبود خود را طی کند.

این استاد اقتصاد دانشگاه با بیان اینکه یکی از مشکلات حاکم در اقتصاد کشور این بود که در چند وقت گذشته نقدینگی به سمت بازار دلار حرکت کرد، گفت: بازار سرمایه می‌تواند نقدینگی‌های موجود در اختیار سرمایه‌گذاران را جذب کند و مانع از سفته‌بازی در دیگر بازارهای دارایی محور شود.

اقدام مثبت صندوق توسعه ملی برای ورود به بورس

وی به تصمیم اخیر صندوق توسعه ملی برای ورود به بازار سرمایه و نیز خرید سهام اشاره کرد و گفت: این اتفاق به عنوان اقدامی مثبت از سوی این نهاد تلقی می‌شود، در همه جای دنیا صندوق‌های ثروت اقدام به خرید سهام در بازار داخلی و نیز بازار سهام دیگر کشورها می‌کنند.

شقاقی شهری معتقد است که این امر می‌تواند کمک کننده به ورود نقدینگی در بورس، جذابیت بازار سهام و عمق بخشیدن به بازار باشد که از وعده‌های دولت سیزدهم در بازار بوده است.

مشاور وزیر اقتصاد حذف قیمت‌گذاری دستوری را گامی رو به جلو در اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: اگر وزارت اقتصاد بتواند مساله مربوط به قیمت‌گذاری دستوری را برطرف و باعث ایجاد شفافیت به بازار شود باعث ایجاد ثبات و پیش‌بینی پذیری بازار شود که این امر باعث رفع بخش زیادی از مشکلات بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۲۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار