کد خبر: ۲۱۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
رییس‌جمهور در جمع مردم رباط کریم:
رییس‌جمهور گفت: مردم بابصیرت جامعه اسلامی بار دیگر توطئه‌های دشمن را ناکام گذاشتند.

مردم بار دیگر توطئه‌های دشمن را ناکام گذاشتند

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «دولت مردمی تنها راه پیشرفت را می‌شناسد و این همان مسیری است که دشمن را از ما عصبانی کرده است» گفت: دولت خدمتگزار تمام وقت، همت و توان خود را صرف حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد و علیرغم تهدیدها و تحریم‌ها به هیچ‌عنوان عقب‌نشینی نخواهد کرد و متوقف نخواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی که در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران صبح امروز پنجشنبه به شهرستان رباط کریم سفر کرده بود، در اجتماع مردم این شهرستان حضور یافت و در سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به جایگاه بی‌نظیر و شخصیت بی‌بدیل این بانوی بزرگ عالم بشریت، گفت: به تعبیر امام کاظم (ع)، حضرت زهرا (س) هم صدیقه بود و هم شهیده که مصداق این صداقت در عمل، گفتار، اندیشه و انگیزه، سیر و سلوک و همچنین مقصد و هدف این بانوی بزرگ عالم بشریت متبلور بود.

صدق سخن یکی از جلوه‌های صداقت است

وی با بیان این‌که «برخی صداقت را فقط در سخن می‌دانند در حالی که صدق سخن یکی از جلوه‌های صداقت است»، تصریح کرد: انسان صدیق عمل و رفتارش نیز باید همانند گفتارش صادقانه و نشأت گرفته از نیتی پاک و درست باشد.

وی با ذکر نام انبیاء و اولیای الهی از جمله حضرت یوسف (ع)، حضرت یونس (ع) و حضرت مریم (ع) که در قرآن کریم از آنها با عنوان صدیق یاد شده، افزود: حضرت زهرای اطهر(س) که گمشده دنیای امروز ما و الگویی برای مردان و زنان همه اعصار و قرون است نیز صدیقه بود و شناخت حضرت فاطمه(س) شناخت جلوه‌های والای انسانی است.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به توصیف حضرت زهرا (س) به «ام ابیها» و «انسیه حورا»، تصریح کرد: مفهوم این صفات برجسته و بی‌نظیر را تنها اولیای الهی درک می‌کنند، اما آن‌چه که از وجود این شخصیت بزرگ برای ما قابل درک است اخلاق نیکو، عمل صالح، اخلاص و جانفشانی در مسیر ولایت بوده و در دسترس همه کسانی است که می‌خواهند فاطمی زندگی کنند.

وی با بیان این‌که «حضرت زهرا (س) با دو سلاح خطبه‌های روشنگرانه و اشک دیدگان پرده از نفاق کنار می‌زد»، تصریح کرد: آن‌چه باید از زندگی این بانوی بزرگ آموخت این است که فتنه‌ها و توطئه‌های زمانه خود را درک کنیم و کسانی که قصد دارند با حرف‌های به ظاهر زیبا در جامعه تفرقه ایجاد کنند و باورها و اعتقادات مردم را هدف قرار دهند، بشناسیم.

ملت ایران فریب شعار دروغین آزادی از سوی مدعیان را نخواهند خورد

وی با اشاره به این‌که دلیل افتخار امام خمینی(ره) به ملت ایران بصیرت‌آموزی از مکتب فاطمی بود، اظهار داشت: حقیقتاً چنین ملت با بصیرتی که یک بار دیگر در فتنه اخیر دشمن را ناکام گذاشتند شایسته تقدیر و قدرشناسی هستند. ملت ایران نشان داد با سیره و مکتب فاطمی انس و الفت دارد و فریب شعار دروغین آزادی از سوی مدعیان را نخواهند خورد؛ ما آزادی خود را در انقلاب شکوهمند اسلامی بهمن ۵۷ به دست آوردیم و به آسانی آن را از دست نخواهیم داد.

رئیسی در ادامه خطاب به دشمنان گفت: شما که از آرتین زندگی و از کودکان دیگر امنیت را گرفته‌اید می‌خواهید به ملت ایران زندگی بدهید؟ شما به کدام نقطه از عالم زندگی بخشیده‌اید؟

وی با بیان این‌که «ملت ایران به خوبی ماهیت و هویت استکبار و نظام سلطه را شناخته است»، تصریح کرد: ملت ما می‌داند حضور شما در هر نقطه‌ای از عالم سلب‌کننده زندگی انسان‌ها بوده است.

ما تنها یک راه می‌شناسیم و آن پیشرفت است

وی الگوگیری از شخصیت و زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در اخلاق، عمل، فرزندداری و نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی را افتخار زنان و مردان ایرانی عنوان کرد و افزود: در کجای عالم الگویی سراغ دارید که چنان شخصیت جامعی داشته باشد که ملت ما چه در دوران دفاع مقدس و چه در سایر برهه‌های خطیر و حساس کشور به او متوسل و متمسک شوند و مشکلات و سختی‌ها را پشت سر بگذارند؟ این کشور و این مردم متعلق به اهل بیت(ع) هستند و تردید نداریم عنایات اهل بیت(ع) کشور را از شر توطئه‌ها حفظ و در مسیر پیشرفت یاری خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان این‌که «دشمن به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت و آبادانی این کشور و سربلندی و سرافرازی این ملت است»، افزود: مردم عزیز رباط کریم بدانند دولت خدمتگزار تمام وقت، همت و توان خود را صرف حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد و علیرغم تهدیدها و تحریم‌ها به هیچ‌عنوان عقب‌نشینی نخواهد کرد و متوقف نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ما تنها یک راه می‌شناسیم و آن پیشرفت است و این همان مسیری است که دشمن را از ما عصبانی کرده است.

وی با بیان این‌که «به رغم همه فشارها و تحریم‌ها در صادرات نفت، تجارت خارجی، علم و فناوری و کار دانش‌بنیان امروز حرف اول را در منطقه می‌زنیم»، خطاب به دشمنان گفت: به تعبیر قرآن کریم مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ، از ما عصبانی باشید و از این عصبانت بمیرید؛ ملت ایران پیشرفت خواهد کرد.

پروژه‌های عمرانی و در حال احداث شهرستان رباط کریم

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از پروژه‌های عمرانی و در حال احداث شهرستان رباط کریم اشاره کرد و گفت: برخی شهرستان‌های اطراف استان تهران از جمله رباط کریم به لحاظ میزان امکانات و زیرساخت‌ها قابل قیاس با برخی استان‌های کوچک کشور هستند. اولین بازدید بنده از این شهرستان به سال ۵۹ بازمی‌گردد و اگر چه از آن زمان تا به امروز وضعیت رباط کریم خیلی متفاوت شده اما به همان اندازه که در زیرساخت‌ها و میزان جمعیت رشد داشته، به همان میزان هم مشکلاتی وجود دارد که در جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور مسئولان بخش‌های مختلف بررسی و برای رفع آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی رفع مشکل حمل و نقل و آب و فاضلاب را از مطالبات به حق مردم این شهرستان عنوان کرد و افزود: برای رفع مشکل حمل و نقل این منطقه پروژه مترو در حال احداث است و در جریان بازدیدی که از این پروژه داشتیم دیدیم پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و کار برای تکمیل و بهره‌برداری با جدیت دنبال خواهد شد. همچنین پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته که با تخصیص اعتبارات لازم تکمیل و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به مطالبه برخی از حاضران درباره مشکل مسکن این منطقه گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال، نیاز جدی و حتمی کشور است که تکلیف قانونی برای دولت دارد. در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان در جریان میزان پیشرفت و مراحل احداث آن قرار گرفتم. این پروژه نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و تکمیل آن با جدیت دنبال خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی ضمن قدرشناسی از زحمات و خدمات مرحوم قاسمی وزیر فقید وزارت راه و شهرسازی و طلب غفران و رحمت الهی برای ایشان تصریح کرد: آقای دکتر بذرپاش که خوشبختانه به عنوان وزیر راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفته از چهره‌های جوانی است که مصمم است وعده‌های دولت را در این حوزه به سرانجام برساند و اقدامات و خدمات مرحوم آقای قاسمی را با قوت و قدرت ادامه دهد.

رئیس جمهور در پایان خطاب به همه مدیرانی که تحت عنوان دولت و بلکه نظام جمهوری اسلامی خدمتگزار مردم هستند، تاکید کرد: امروز شأن دولت، خدمتگزاری برای مردم است و همه دستگاه‌ها به طور جدی می‌خواهند ارتباط صمیمی با مردم، شنیدن صدای آنها و تلاش برای حل مشکلات آنها را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار