کد خبر: ۲۱۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۰
برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند که اقدام‌های بازارساز و هراس از تزریق عرضه باعث شده بازیگران ارزی تهران جانب احتیاط را در پیش گیرند و به همین دلیل در روزهای گذشته قیمت دلار در یک محدوده خاص معامله می‌شد.

هفته پر نوسان دلار در بازار

مریم فکری: عملکرد یک هفته‌ای بازار ارز، از فراز و فرود قیمت دلار حکایت دارد، به طوری که در میانه هفته دلار وارد کانال ۳۶ هزار تومان شد. روز چهاردهم آذرماه هر دلار آمریکا ۳۶ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت پیدا کرد. البته دلار یک روز بیشتر در این کانال دوام نیاورد و بلافاصله قیمت‌ها به عقب برگشت.

بررسی روند نشان می‌دهد که در روز پایانی هفته هم دلار رنگ کانال ۳۶ هزار تومان را در ساعاتی به خود دید، اما در نهایت دلار به عقب رانده شد و معاملات هفته با دلار ۳۵ هزار و ۸۶۲ تومان پایان یافت.

بر همین اساس، قیمت دلار در یک هفته گذشته با افزایش ۰.۴ درصدی مواجه شد و به طور متوسط رشد ۱۶۷ تومانی را تجربه کرد.

هر دلار آمریکا در ابتدای معاملات هفته جاری ۳۵ هزار و ۶۹۵ تومان بود.

حرکت دلار روی مرز حساس قیمتی/ سایه احتیاط در بازار ارز

عملکرد بازار حاکی از آن است که از ابتدای آذرماه امسال تاکنون ۶۶ تومان گران شده است. در ابتدای معاملات اول آدرماه، هر دلار آمریکا ۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت داشت.

فشار بازارساز به بازار ارز

بازارساز در یک ماه گذشته تلاش مضاعفی برای کنترل قیمت ارز و مدیریت بازار داشته است. این در شرایطی است که با توجه به نزدیکی به سال نو میلادی و ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ و افزایش مسافرت‌ها، به نظر می‌رسد سطح جدیدی از تقاضا وارد بازار شود.

با این وجود، برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند که در حال حاضر اقدام‌های بازارساز و هراس از تزریق عرضه باعث شده بازیگران ارزی تهران جانب احتیاط را در پیش گیرند و به همین دلیل در روزهای گذشته قیمت دلار در یک محدوده خاص معامله می‌شد.

کارشناسان عنوان می‌کنند که هم‌اکنون نرخ دلار با توجه به روندهای تکنیکالی در سقف است و از طرف دیگر، فضای مدیریت بازار توسط دولت و بانک مرکزی وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار