کد خبر: ۲۱۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۱ آذرماه) با ۲۰ هزار و ۱۲ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحدی ایستاد.

صعود دوباره شاخص بورس به کانال ۱.۴ میلیون واحد

شاخص هم‌وزن با ۶ ‌هزار و ۱۵۳ واحد افزایش به ۴۲۰ هزار و ۳۹۹ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۶۶۳ واحد رشد به ۲۵۰ هزار و ۲۵۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۰ هزار و ۹۵ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، ۲۳ هزار و ۴۴۲ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۷۳۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۴۸۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۴۳۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۶۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۲۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۷۵۶ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۶۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۹۴۵ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۶۴ واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۴۰ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۳۷ واحد و پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۲۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری رنا (ورنا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بورس کالای ایران (کالا)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و گروه بهمن (خبهمن) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۳۰۸ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱۴ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۶۰۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۵۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۰۵ هزار و پنج نوبت بود.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه بیمه پاسارگاد (بپاس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بیمه کوثر (کوثر)، توسه سرمایه و صنعت غدیر (سغدیر) و مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: