کد خبر: ۲۱۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
بیمه تکمیلی گروهی یکی از انواع بیمه تکمیلی است که زیر مجموعه بیمه اشخاص خواهد بود. این بیمه نامه دارای دو نوع پوشش اصلی و اضافی بوده که به جبران هزینه‌های درمان می‌پردازد. خدمات مختلفی مانند: بستری، جراحی، داروها و هزینه‌های جراحی جزو مواردی هستند که تحت پوشش این بیمه نامه بوده و بهتر است که هنگام تهیه بیمه درمان با دقت زیادی پوشش‌ها را انتخاب کرد.

هزینه عمل جراحی را چه کسی باید پرداخت کند؟

بیمه تکمیلی گروهی یکی از انواع بیمه تکمیلی است که زیر مجموعه بیمه اشخاص خواهد بود. این بیمه نامه دارای دو نوع پوشش اصلی و اضافی بوده که به جبران هزینه‌های درمان می‌پردازد. خدمات مختلفی مانند: بستری، جراحی، داروها و هزینه‌های جراحی جزو مواردی هستند که تحت پوشش این بیمه نامه بوده و بهتر است که هنگام تهیه بیمه درمان با دقت زیادی پوشش‌ها را انتخاب کرد.

همه ما می‌دانیم که کیفیت خوب زندگی افراد با توجه به سطح سلامتی آن‌ها می‌تواند دست خوش تغییراتی شود. از طرف دیگر هزینه درمان برخی از بیماری‌ها بسیار زیاد است و نمی‌توان بدون داشتن پشتوانه مالی از پس مخارج آن‌ها برآمد. تامین‌اجتماعی یکی از بیمه‌های پایه اصلی در کشور است که تعداد بیمه‌شده‌های زیادی دارد. از مهمترین خدماتی که بیمه تامین‌اجتماعی به بیمه‌شده‌های خود ارائه می‌کند، جبران هزینه‌های خدمات درمانی و پزشکی مثل ویزیت و دارو، انجام آزمایش‌ و … است. اما همه ما می‌دانیم که هزینه‌های خدمات بیمارستانی و پزشکی انقدر زیاد است که تنها داشتن بیمه پایه، چندان کمکی برای بازگشت هزینه‌های درمانی محسوب نمی‌شود. یعنی بیمه‌شده باید بخش بزرگی از هزینه‌های درمانی را خودش پرداخت کند. برای همین هم سازمان تامین‌اجتماعی چند سالی است که بیمه‌شده‌های خود را بیمه تکمیلی هم می‌کند.از این رو شرکت‌های بیمه برای جبران هزینه‌های مازاد درمان در کنار بیمه‌های پایه طرح بیمه درمان تکمیلی را هم ارائه می‌کنند. در ادامه متن درباره اهمیت این بیمه نامه و پوشش‌ها توضیحاتی خواهیم داد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

تفاوت بیمه تکمیلی با بیمه درمان پایه

بیمه‌های پایه مانند: بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح و بیمه تامین اجتماعی تنها بخشی از هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند و فرد بیمار باید مابقی هزینه‌های ایجاد شده را خودش متقبل شود. همچنین همانطور که گفته شد، بسیاری از بیماری‌ها مانند: جراحی، بستری یا شیمی‌درمانی هزینه‌های بالایی دارند و بیمه پایه پوشش زیادی برای این بیماری‌ها ندارد و تامین هزینه‌ها با بیمار خواهد بود. سقف تعهدات جبران هزینه‌های درمان یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بیمه تکمیلی است که باعث شده همه افراد از آن استقبال کنند. البته که شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به سقف تعهدات خود برای جبران هزینه‌ها، خسارت پرداخت می‌کنند. همچنین خسارت‌های خارج از تعهدات در بیمه تامین اجتماعی را می‌توان در بیمه تکمیلی جبران خسارت کرد. نکته مهم این است که پوشش‌های خدمات درمانی بیمه نامه تکمیلی حتی در مراکز درمانی خصوصی هم قابل ارائه و پرداخت است.

از طرفی هم برخی از پوشش‌ها مانند: خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه پایه نیست یا شاید تنها بخشی از درمان تحت پوشش باشد، اما پوشش دندانپزشکی یکی از محبوب‌ترین پوشش‌ها بیمه درمان تکمیلی است.

بیمه تکمیلی گروهی

بیشترین بیمه‌نامه‌های صادر شده در بخش بیمه تکمیلی درمان به بیمه تکمیلی گروهی اختصاص دارد. کارفرما می‌تواند اعضای سازمان شامل کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و حتی کارکنان بازنشسته خود را بیمه تکمیلی نماید؛ البته، تعداد این افراد باید از حدی فراتر رود. همه آن افراد باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با شماره کارگاهی آن سازمان باشند.

در بیمه تکمیلی گروهی، می‌توان علاوه بر اعضای سازمان خانواده آن‌ها نظیر همسر، فرزندان، پدر، مادر و افراد تحت تکفل را تحت پوشش قرار داد.

نکته مهم این است که در این بیمه نامه متقاضی‌ها تا سن 60 سال می‌توانند تحت پوشش بیمه نامه باشند. اما اگر افراد بالای این سن باشند، نیاز است که حق بیمه بیشتر پرداخت کرد که علت آن هم مشخص است. ریسک هزینه‌های درمان برای افراد بالای 60 سال بیشتر از سن‌های دیگر است.

هزینه عمل جراحی را چه کسی باید پرداخت کند؟

سونوگرافی تحت پوشش بیمه تکمیلی است

پوشش‌های اصلی بیمه تکمیلی ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر مختلف به شرح زیر هستند:

موارد زیر در قالب پوشش‌های اصلی بیمه تکمیلی ارائه می‌شوند:

  1. هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، انواع سنگ‌شکن در بیمارستان و مراکز محدود جراحی، جراحی‌های Day Care (جراحی‌هایی Day Care نوعی از جراحی هستند که مدت زمان مراقبت‌های بعد از عمل آن‌ها در مراکز درمانی بیش از یک روز نباشد.)
  2. هزینه‌های آمبولانس شهری، بین شهری و سایر فوریت‌های پزشکی (مشروط به بستری شدن بیمه‌شده در مراکز درمانی یا انتقال بیمار به سایر مراکز تشخیصی و درمانی طبق دستور پزشک معالج)
  3. هزینه همراه بیماران زیر 7 سال و بالای 70 سال در بیمارستان با تایید و تشخیص پزشک معتمد بیمه گر

برای برخوداری از خدمات و پوشش‌های متنوع بیمه تکمیلی درمان شما میتوانید به https://bimeh.com/health بیمه دات کام مراجعه نموده و خرید آنلاین بیمه تکمیلی با ارزان ترین قیمت را تجربه نمایید.

استثنائات پوشش در بیمه تکمیلی و بیمه تکمیلی گروهی

بیمه مرکزی برای اینکه هزینه‌های جبران خطرات تحت پوشش بیمه نامه‌ها را کنترل کند، برخی از خطرات را به دلیل ریسک بالای آن‌ها تحت پوشش قرار نمی‌دهد که با عنوان استثنائات بیمه نامه می‌دانند. از این رو استثنائات بیمه درمان تکمیلی عبارتند از:

  • آسیب رساندن به خود یا خودکشی در اثر شرکت در اعمال خلاف قانون
  • جبران هزینه‌ برای معلولیت‌های ذهنی و ازکارافتادگی کامل
  • آسیب‌‌های وارد شده در اثر از جنگ، اعتصاب، شورش، آشوب، کودتا و قیام
  • هزینه جبران جراحی‌های زیبایی بدون در نظر گرفتن جنبه درمانی
  • آسیب‌‌های ناشی از حوادث طبیعی مانند: سیل، زلزله، آتش‌فشان
  • سقط‌ جنین (مگر با تشخیص پزشک معتمد انجام شود.)
  • عیوب مادرزادی
  • ترک اعتیاد
  • آسیب‌‌های وارد شده در اثر حوادث هسته‌ای
  • هزینه‌‌های اتاق خصوصی (مگر با تشخیص پزشک متخصص انجام شود.)
  • آسیب‌های ناشی از جنون یا از دست دادن مشاعر
  • هزینه همراه بیماران 7 تا 70 ساله (مگر در مواردی که به تشخیص پزشک ضروری باشد.)

هزینه عمل جراحی را چه کسی باید پرداخت کند؟

هزینه بیمار تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست

عوامل تاثیر گزار در هزینه بیمه تکمیلی چیست؟

به طور کلی برای خرید بیمه نامه‌ها باید به تعداد پوشش‌ها و میزان سقف تعهدات بیمه نامه توجه داشت. از این رو می‌توانید با مراجعه به وب سایت بیمه دات کام شرایط استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه را مشاهده کنید. همچنین بیمه دات کام که یک کارگزاری آنلاین استعلام، مقایسه و خرید بیمه نامه است شما را در انتخاب پوشش‌های بیمه نامه، انتخاب شرکت بیمه و محاسبه قیمت بیمه نامه کمک می‌کند. از این رو بهتر است که با عوامل مختلف تاثیر گزاری نرخ بیمه برای بیمه تکمیلی آشنا شوید.

تعداد پوشش‌های انتخابی

پوشش‌هایی که بیمه‌گزار برای بیمه نامه تکمیلی خود انتخاب می‌کند به طور مستقیم بر قیمت بیمه نامه تاثیر خواهد گذاشت. هزینه‌های دندانپزشکی، ویزیت، دارو یا خدمات آزمایشگاهی همگی قیمت بیمه نامه را افزایش خواهند داد.

سقف تعهدات انتخابی

اینکه شما چه پوشش‌هایی را انتخاب می‌کنید و برای جبران هزینه‌ها چه میزان سقف تعهدات انتخاب می‌کنید می‌تواند قیمت بیمه نامه را تغییر دهد. به طور مثال: اگر فردی برای خدمات دندانپزشکی میزان سقف تهدات را 5 میلیون انتخاب کند و یک فرد دیگر دو میلیون انتخاب کند، به طور حتم قیمت بیمه نامه آن‌ها متفاوت خواهد بود و هرچه میزان تعهدات بیشتر باید حق بیمه بیشتر هم پرداخت کرد.

میزان فرانشیز

فرانشیز اصطلاح بیمه‌ای است که درصدی از هزینه‌های درمان خواهد بود و این مبلغ بر عهده بیمه‌گزار است. از این رو هرچه میزان فرانشیز در بیمه نامه بیشتر باشد، بیمه‌گزار باید سهم بیشتری از هزینه‌های درمانی را پرداخت کند. همچنین در این شرایط حق بیمه پرداختی کاهش پیدا می‌کند.

تعداد بیمه‌گزارها در بیمه تکمیلی گروهی

در شرایط قرارداد ثابت، هر چقدر تعداد افراد بیمه شونده بیشتر باشد، افراد حق بیمه کم‌تری پرداخت خواهند کرد.

شرایط سنی

سن بیمه‌گزار جزو عوامل مهم در پرداخت میزان حق بیمه است. زیرا هرچه سن افراد بیشتر شود به طور حتم میزان ریسک خطرات هم افزایش پیدا می‌کند.

به طور کلی بهتر است که برای جبران هزینه‌های درمانی از بیمه تکمیلی و بیمه تکمیلی گروهی استفاده کرد تا همه افراد نگرانی برای جبران هزینه‌های درمان نداشته باشند. از طرف دیگر دقت در انتخاب پوشش‌ها و شرایط تاثیر گزار در بیمه نامه نیاز به مشاوره دارد که بهتر است از افراد متخصص در این حوزه کمک گرفت.

چرا بیمه دات کام را برای خرید بیمه تکمیلی انتخاب کنیم؟

سامانه آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام قیمت، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. شما با استفاده از امکانات این کارگزاری می‌توانید، انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید. همچنین با شرایط و طرح‌های مختلف بیمه‌گران آشنا شوید و آنها را با هم مقایسه کنید. اگر نیاز به خدمات مشاوره تخصصی دارید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. کارشناس‌های بیمه دات کام (https://bimeh.com/)در کمال بی‌طرفی و به صورت رایگان اطلاعات تخصصی بیمه را در اختیار شما می‌گذارند. پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای و بررسی‌های لازم می‌توانید با آسودگی خاطر، بیمه مناسب با شرایط خود را در کوتاه‌ترین زمان بخرید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: