کد خبر: ۲۱۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
سخنگوی پلیس خبر داد
سخنگوی فراجا از کشف بیش از ۱۰ میلیون واحد انواع ارز تقلبی توسط پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

کشف بیش از ۱۰ میلیون ارز تقلبی

سردار مهدی حاجیان امروز در یک نشست خبری درباره اقدامات پلیس در مقابله با اخلالگران ارزی، اظهار کرد: پلیس از ابتدای سال قرارگاه امنیت اقتصادی را تشکیل داد و بیش از ۳۰۰ نفر تاکنون از افرادی که عامدانه قصد اخلال در بازار ارز داشتند شناسایی و دستگیر شدند. برخی از این افراد سرشبکه‌هایی بودند که به دنبال سود و منافع بیشتر بودند و در بازار ارز اخلال ایجاد کرده بودند.

وی افزود: با همکاری بانک مرکزی به صورت دائم این رصد و پایش می‌شود که هرگونه اخلال در بازار ارز را پلیس به همراه سایر نهادها تحت کنترل قرار دهد.

به گفته سخنگوی پلیس ، در موضوع جعل اسکناس و ارز نیز پلیس توانسته ۵۷ کارگاه جعل اسکناس و ارز را از ابتدای سال تاکنون شناسایی کند و ۱۷۰ نفر نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد تا به امروز ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار و ۳۰۰ واحد انواع ارز تقلبی توسط پلیس امنیت اقتصادی کشف شده است.

سخنگوی فراجا همچنین از کشف حدود ۶۳۲ قطعه طلای تقلبی خبر داد و درباره اقدامات پلیس در حوزه جعل و کلاهبرداری نیز گفت: پلیس آگاهی توانسته بیش از ۸۴ درصد از پرونده‌های جعل و کلاهبرداری را در ۱۰ ماه سال جاری کشف کند.

به گفته سردار حاجیان بیشتر کلاهبرداری‌ها در حوزه خرید و فروش خودرو، زمین و واحدهای مسکونی بوده است که در حوزه اتومبیل ۲۷۵۸ فقره کلاهبرداری، در حوزه زمین ۲۳۸۰ فقره و واحدهای مسکونی ۲۲۱۱ فقره کلاهبرداری صورت گرفته است. در مجموع ۲۲ هزار و ۲۲۴ فقره کلاهبرداری کشف شده که بیشتر آن در حوزه اتومبیل بوده است.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه اولویت بعدی در مقابله کلاهبرداری بعد از اتومبیل و زمین و واحدهای مسکونی، در بحث برداشت متقلبانه از حسابهای بانکی بوده است گفت: در مجموع ۵۱۵۹ فقره برداشت متقلبانه از حسابهای بانکی اتفاق افتاده است که نوع‌های متفاوتی دارد. برداشت از حساب‌های بانکی به صورت تلفنی یعنی کارت به کارت ۱۰۴۳ فقره، در حوزه مراجعه به خودپردازها که با اقدامات متقلبانه و فریبکارانه افراد را به کنار دستگاه‌های خودپرداز دعوت می‌کنند ۹۴۸ فقره کلاهبرداری اتفاق افتاده است.

سخنگوی فراجا در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به اقدامات پلیس فتا در مقابله با کلاهبرداری در حوزه کنکور و اشراف پلیس بر این حوزه، از شناسایی ۳۸۷ فقره تارنما و دستگیری افرادی در این رابطه خبر داد که اقدام به کلاهبرداری با فروش سوالات جعلی و قدیمی کنکور  می‌کردند.

سردار حاجیان همچنین بر آمادگی پلیس برای تامین امنیت کنکور دوم نیز تاکید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار